پنجشنبه سی ام فروردین ماه
نیم نگاه

فوتبال ایران در انتظار مجمعی عادلانه

فوتبال ایران تحت هر شرایطی باید با آرامش و ثبات مدیریتی برسد. در این زمینه وزارت ورزش و حتی مسئولان بالادستی باید به این باور برسند که فوتبال یک پدیده صرف ورزشی نیست. ورزشی است که ریشه در سیاست، اقتصاد و ... یک کشور دارد. به همین دلیل چه کشورهای سرمایه دار و چه دنیای جهان سوم به فوتبال به عنوان یک اهرم مهم سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نگاه می کنند. حالا بحث صنعت بودن این ورزش را می گذاریم برای وقتی دیگر.

اما اکنون که در آستانه تشکیل مجمع عمومی فدراسیون فوتبال قرار گرفته ایم، بار دیگر به حساسیت این موضوع و اینکه محافل جهانی و آسیایی تمامی رخدادها و تحرکات داخلی ما را رصد می کنند، می پردازیم و مشفقانه توصیه می کنیم که دولت از تمامی امکانات خود برای برپایی یک مجمع منصفانه استفاده کند. مجمع عمومی فدراسیون فوتبال می تواند حقوق از دست رفته یک مرد خادم را برگرداند به شرط اینکه وزارت ورزش و سایر مراجع اجازه ندهند فرصت طلب ها بار دیگر سد راه پیشرفت فوتبال و برگزاری یک مجمع عادلانه باشند.

۱۰ خرداد روز مهمی برای فوتبال ایران است. فدراسیون فوتبال می‌تواند آن روز، آینده خود را بشناسد و تکلیف عزل مبهم و حتی مشکوک رییس فدراسیون توسط اعضای هیات رئیسه روشن خواهد شد. فوتبال کشورمان که دی ماه ۱۳۹۸ و پس از استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون بلاتکلیف بود، اسفند ۹۹ با برگزاری انتخابات، کشتی خود را به شهاب الدین عزیزی خادم سپرد، اما متاسفانه دشمنان دوست نما که دنبال گل آلود کردن آب و گرفتن ماهی های موقعیتی بودند، موجبات برکناری ناباورانه خادمی را فراهم ساختند که فوتبال ایران با اقتدار به جام جهانی رساند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی