شنبه یکم اردیبهشت ماه

دامغانی: ستاره ها درس والیبال بودند

تماشای بازی فوق ستاره های والیبال جهان یک کلاس آموزشی برای همه بود. محمدرضا دامغانی، کاپیتان و مربی سابق تیم ملی در گفت و گو با البرز ورزشی به تمجید از بازی درخشان ستارگانی چون نیمر انگابت، سیمون و ... در جام باشگاه های آسیا پرداخت.

وی گفت: این مسابقات فرصتی بود تا بازیکنان، مربیان و حتی اعضای فدراسیون والیبال رفتار و کردار حرفه ای بازیکنان بزرگ دنیا را از نزدیک تماشا کنند. من به شخصه نکات زیادی را از این بازیکنان از نوع گرم کردن گرفته تا مسایل فنی یاد گرفته ام.

دامغانی چند بار در جام باشگاه های آسیا شرکت کرده بود، افزود: مسابقات باشگاه های قاره کهن بعد از مرگ ماتسو دایرا از رونق افتاد و تیم های آسیایی همانند چین و کره جنوبی تمایل زیادی به حضور در این مسابقات ندارند. من سال 72 با پیکان فینال باشگاه های آسیا را با همین سانتوری ژاپن باختم. ژاپنی ها البته همواره در والیبال تلاش خود را انجام می دهند و از برد و باخت ها ناامید نمی شوند. با این همه مشکلات اقتصادی نباید توجیهی بر کم کاری باشگاه های ایرانی در رونق این ورزش باشد.

دامغانی با اشاره به این نکته که حضور بازیکنان مطرح دنیا انگیزه زیادی را برای تماشای جوانان ایرانی به وجود آورده بود، افزود: باید از نکات مثبت والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا بهره بگیریم.

گفت و گو: جمشید حمیدی