سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

پرواز ملی پوشان جوان به بلگراد

تیم ملی والیبال  بامداد شنبه راهی بلگراد می شود تا دو بازی دوستانه با شاگردان سرمربی سابق تیم ملی در صربستان برگزار کند؛ نیاز نیست که پیش فرض هایی را مطرح کنیم که جامعه ورزش و والیبال از همه چیز با خبر هستند. در این لحظه باید با انرژی و نگاه مثبت تیم جوان شده ملی را در مسیر لیگ ملت ها بدرقه کرد.

چند چهره کلیدی را در اثر آسیب دیدگی از دست داده ایم اما صرف نظر از تجربیات که لازمه پیکارهای گران است جوانانی داریم که می توانند از فرصت های پیش رو سکوی پرتاب به جمع ستار گان بسازند. عطایی، سرمربی تیم ملی می گوید: دو بازی دوستانه با تیم ملی این کشور روزهای 11 و 12 خرداد خواهیم داشت. فرصت مناسبی است برای تیم ایران تا در این بازی‌ها قوانین جدید لیگ ملت ها را نیز اجرا کند که بازیکنان با این قوانین هماهنگ‌تر شوند. قوانینی مانند قوانین تایم اوت و وقت استراحت فنی که در لیگ ملت‌ها تغیییر کرده است.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این پرسش که با هدف کسب چه رتبه‌ای در لیگ ملت‌ها حضور می‌یابید؟ گفت: مسابقات بسیار معتبری پیش رو  داریم و تیم‌ها با قدرت کامل وارد این مسابقات می‌شوند. استراتژی تیم بازی با بهترین کیفیت است و سعی می‌کنیم در جریان مسابقات از بازیکنان بیشتری استفاده کنیم تا تعداد بازیکنان بیشتری این فضا را تجربه کسب کنند.

وی تاکید کرد: نتیجه عملکرد تیم ایران در لیگ ملت‌ها واقعا قابل پیش بینی نیست چون از ترکیب هفته دوم تیم‌ها نیز اطلاعی نداریم. تیم‌های اروپایی نیز با قدرت کامل در مسابقات حاضر می‌شوند.

سرمربی تیم ملی افزود: تیم ملی والیبال ایران در سال 2018 در لیگ ملت‌ها دهم شد، در 2019 پنجم و در سال 2021 با تمام سرمایه‌های والیبال، ایران دوازدهم شد. مسابقات لیگ ملت‌ها بسیار سنگین است و بهترین حالت این است که فشار را کم کنیم و عملکرد تیم سبب خوشحالی مردم شود.