جمعه هفتم اردیبهشت ماه
والیبال ژاپن، جی تی تاندر هیروشیما؛

لوزانو به عنوان سرمربی منصوب شد

جی تی تاندر هیروشیما اعلام کرد که رائول لوزانو   برای فصل 23/2022 به عنوان سرمربی منصوب شده است. تیم والیبال مردان جی تی تاندر (JTサンダーズ، JT Sandāzu) از شهر هیروشیما، در  لیگ برتر  ژاپن بازی می کند.

لوزانو دارای ۴۸ سال  تجربه گسترده مربیگری است که  آن را در سراسر جهان در سطح  تیم های باشگاهی و ملی به دست آورده است.

سال ۱۹۹۴ - ۱۹۹۷ سر مربی ۴ تیم باشگاهی ایتالیا بود. سال ۱۹۹۰ - ۲۰۰۰ سرمربی تیم ملی اسپانیا و تیم های لوبه و پالرمو ایتالیا بود.از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ سر مربی تیم باشگاهی سیسیلی ترویزو بود. سال ۲۰۰  - ۲۰۰۱ سرمربی تیم  ایراکلیس سالونیکی یونان  بود.۲۰۰۳ -۲۰۰۵ سر مربی تیم لوبه بانکا ماچراتا بود. از ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ سرمربی تیم ملی لهستان بود که توانست بزرگترین افتخارات دوران مربیگری ملی خود را با این تیم به دست آورد. لوزانو در سال ۲۰۰۶ لهستان را به مدال نقره قهرمانی جهان رسانید و در المپیک ۲۰۰۵ لهستان با هدایت او به مقام پنجم ر سید، همچنین دو مقام چهارمی لیگ جهانی از دیگر دست‌آوردهای لهستان در زمان مربیگری او بود.لوزانو در سال ۲۰۰۹ هدایت تیم ملی آلمان را برعهده گرفت و تا سال ۲۰۱۱ نیز سرمربی ژرمن‌ها بود. لوزانو با هدایت خود آلمان را قهرمان لیگ والیبال اروپا ۲۰۰۹ کرد. وی در سال ۲۰۱۵ سرمربی تیم چارنی رادوم لهستان شد. لوزانو در همین سال  ۲۰۱۵ به عنوان یکی از گزینه‌های فدراسیون والیبال ایران برای هدایت تیم ملی ایران بود که بعد از دو هفته مذاکره فدراسیون با آندره‌آ آناستازی و خود او، وی به عنوان سرمربی تیم ایران جانشین اسلوبودان کواچ شد. لوزانو توانست تیم ملی ایران را بعد از ۵۲ به المپیک برساند. ایران در المپیک با هدایت وی به مقام پنجم دست یافت. سال ۲۰۱۷ از سر مربیگری تیم ملی ایران کنار رفت .از ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ سر مربی تیم ملی حین شد.

جوایز و افتخارات

- بهترین مربی شاغل در لیگ ایتالیا ۲۰۰۴ - لاگاتزتا دلو اسپورت

- مربی سال ۲۰۰۷ - نظرسنجی تلویزیون تی وی پی اسپورت

- مرد محبوب لهستان - نظرسنجی رسانه‌ای ۲۰۰۷

- مربی سال ۲۰۰۷ - مجله سوپر وا لی

 - مربی سال لهستان ۲۰۰۶ - همه پرسی منتقدان ورز شی

- اعطای صلیب شوالیه به سفارش رئیس جمهور لهستان ۲۰۰۶ - به خاطر سهم برجسته در توسعه و آموزش ورزش لهستان

وی از سال ۱۹۹۰ به عنوان مشاور مربیان و مدرس جهانی والیبال نیز شناخته شده و تاکنون دوره‌های آموزشی و سمینارهای فراوانی را در کشورهای مختلف برگزار کرده است.

 جی تی تاندر هیروشیما تحت رهبری او به قهرمان فصل آینده VLeague نظر دارد.

 نویسنده : رحیم رحیم زاده