جمعه دهم فروردین ماه

محبی : امکانات اردو بی سابقه است

یداله محبی ملی پوش وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 مغولستان  گفت: پس از بازگشت از رقابت‌‌های قهرمانی آسیا در مغولستان با تصمیم کادر فنی تمریناتم را به صورت انفرادی دنبال می کنم تا پس از پایان جام تختی با اعلام برنامه انتخابی دوباره به جمع اردونشینان اضافه شوم.

محبی که اواخر فروردین ماه در اولان باتور مغولستان توانست طلای سنگین وزن آسیا را برای ایران به ارمغان بیاورد، درباره این مسابقات اظهار داشت: براساس چرخه انتخابی با توجه به اول شدن در مسابقات قهرمان کشوری در گرگان، در ترکیب اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار گرفتم، سه ماه در اردو بودیم و تمرینات خوب و حساب شده‌ای را پشت سر گذاشتیم و با یک آمادگی فراتر از آسیا در مسابقات مغولستان شرکت کردم و توانستم به طلا برسم.

وی درباره مسیری که در مغولستان طی کرد تا به مدال طلا برسد، خاطر نشان کرد: پس از شکست دادن حریفانی از ازبکستان و مغولستان در فینال روبروی حریفی از قزاقستان قرار گرفتم، حریفم قبلا در 97 کیلو کشتی می گرفت و مقابل کشتی گیران ایرانی شکست خورده بود. در این مسابقه با توجه به اینکه فینال آسیا بود و حساسیت بالایی داشت، با ریسک پایین کشتی گرفتم و مبارزه نزدیک دنبال شد اما توانستم این حریف را شکست دهم و مدال طلای سنگین وزن آسیا را به دست بیاورم.