جمعه دهم فروردین ماه
اندر احوال سه بازی عقب افتاده لیگ برتر؛

خیز پرسپولیس برای نایب قهرمانی

امروز سه بازی باقی مانده از هفته بیست و نهم لیگ برتر بر گزاری می شود.

پرسپولیس با شهرخودرو دیدار می کند، فولاد وسپاهان رو در روی هم قرار خواهند گرفت هوادار میزبان گل گهر سیرجان است .

پرسپولیس در شرایطی میزبان شهر خودرو قعر جدولی خواهد بود که از بازی رفت خاطره خوشی از این تیم ندارد. گل محمدی که دستش از جام کوتاه مانده به دو دلیل قصد دارد در دیدار امروز متفاوت تر از دیدارهای قبل دیده شود.

نکته اول برای تصاحب نایب قهرمانی در لیگ است. شکست شهر خودرو مقام دومی پرسپولیس را مسجل خواهد کرد. نکته دوم انتقام بازی رفت است که آن بازی عاملی شد تا پرسپولیس از قهرمانی فاصله بگیرد. در آن سوی میدان در صورت شکست شهر خودرو، نماینده فوتبال شهر مشهد در کنار فجر سپاسی شیراز قرار گرفت تا هر دو با هم به لیگ دسته اول سقوط کنند.

مسابقه دو تیم از جنس فولاد چون فولاد خوزستان و فولاد سپاهان اصفهان می تواند جذابیت خاص خودش را داشته باشد. تقابل دو مربی جوان و صاحب سبک شاید ارائه دهنده فوتبالی سازمان یافته باشد تا هواداران دو تیم بدون در نظر گرفتن برد و باخت، راضی شوند.

سومین بازی امروز هوادار در ورزشگاه دستگردی میزبان گل گهر خواهد بود. تیم گل گهر که با تفکرات امیر قلعه نوعی دیده می شود، در این فصل با بازی هایی که از خود به نمایش گذاشت، قامت یک تیم قهرمان را از خود به تصویر کشاند و فکر می کنیم که امروز ادامه دهنده رویه گذشته خواهد بود. اگر هفت امتیاز از مجموع امتیازاتش کسر نمی شد قطعا قلعه نوعی اکنون به جای برخی تیم ها در صدر جدول قدرت نمایی می کرد. تیم هوادار هم که سال اول حضورش را درلیگ برتر تجربه می کرد، بر این اندیشه بود تا در لیگ حفظ شود. اینان با خوش شانسی به تفکرات خود رنگ واقعیت بخشیدند.

نویسنده: اکبر عزیزی