جمعه سی و یکم فروردین ماه
داورزنی در مراسم رونمایی از تندیس چهره های ماندگار ورزش؛

اقدام کمیته ملی المپیک ارزشمند است

رئیس فدراسیون والیبال بیان کرد که وزارت ورزش باید برای فوتبال تدبیری تازه بیندیشد و اجازه ندهد بداخلاقی ها دامن این ورزش را بگیرد.

محمدرضا داورزنی در مورد حضور در مراسم رونمایی از سردیس چهره های ماندگار و رزش ایران در جمع خبرنگاران بیان کرد: معمولا مردم قهرمان ها را می بینند که مدال گرفته است و از زحماتش تقدیر می کنند. این را هم باید ببینید برای قهرمان شدن نیازمند مدیرانی هستیم که شرایط رشد ورزشکار فراهم کنند. کمیته ملی المپیک  کار قشنگی انجام داده است و از روسایی سازمان تربیت بدنی و فدراسیون هایی که در این ۴۰ ساله باعث افتخار آفرینی در ورزش شدند تقدیر کرد. اصولا بعد از فوت افراد از آنها تقدیر می شود اما کمیته ملی المپیک تلاش کرده در مدتی که آنها در قید حیات هستند مورد تقدیر قرار بگیرند.

داورزنی در مورد  لغو بازی فوتبال ایران و کانادا نیز گفت: به نظر من برنامه ای تدوین شده بود نباید به فضای دیگری برده می شد. مسابقات مختلفی در جهان برگزار می شود و کشور میزبان موظف است شرایط را فراهم کند. تیم والیبال زنان ایران از سوی کانادا دعوت شد. مجموعه هزینه ها را بخش خصوصی در کانادا تامین می کند و اگر بازی‌ها به این سمت برود و تبدیل به سوژه سیاسی شود موافق آن نیستم. تیم ملی برای بازی تدارکاتی دعوت شد اما کسانی که به ایران علاقه ندارند، فضای دیگری به وجود آوردند.

او ادامه داد: بی تدبیری دولت کانادا منجر به این اتفاق شد. ورزش زبان مشترک همه ملت ها است و بازی تدارکاتی نباید تبدیل به ابزار سیاسی شود و این رفتارها را نمی پسندیم. باید اجازه بدهند ورزش مسیر  غیر سیاسی خود را پشت سربگذارد.

داورزنی در مورد تاثیر نابسامانی فدراسیون فوتبال در این اتفاق تصریح کرد: اتفاقی در حوزه فوتبال افتاده کاملا سیاسی است. البته فدراسیون نیاز دارد هر چه زودتر ثبات وارد آن شود اما موضع گیری نخست وزیر کانادا به نظرم کاملا سیاسی است. نمی‌توان خیلی آن را به وضعیت فدراسیون ایران ربط داد. مردم، کادرفنی و بازیکنان نگران تیم برای حضور در جام جهانی هستند و بحث درستی است و باید هر چه زودتر بازی ها تعیین تکلیف شود و مجموعه وزارت ورزش و آقای سجادی تدبیری کنند که شاهد ثبات در فدراسیون فوتبال باشیم.  

او در مورد اینکه گفته شده باید غرامت ۱۰ میلیون دلاری از کانادا گرفت، گفت: این را نمی دانم از فدراسیون فوتبال پرسید. بر ‌چه مبنایی این مسئله مطرح می شود.