شنبه یکم اردیبهشت ماه
طرح ورود بانوان به ورزشگاه ها؛

از حرف تا عمل

آنچه که در پی می خوانید بخش هایی از گفت و گویی تفصیلی معاون فرهنگی وزارت ورزش است که نشان می دهد این چالش بزرگ در دستور کار وزارت ورزش قرار دارد. اما باید دید فاصله حرف تا عمل چقدر خواهد بود؟!

طرح مربوط به حضور خانواده ها از جمله بانوان به ورزشگاه ها در دستور وزارت ورزش قرار دارد. سینا کلهر، معاون فرهنگی وزارت ورزش با بیان این مطلب افزود: پیش‌نویس طرح مربوطه آماده شده است و صرفا باید کمیسیون فرهنگی ورزش برگزار شود و آن را مصوب کند. کمیسیون فرهنگی ورزش به عنوان زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز دارد تا ذیل معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی تشکیل شود. وزیر ورزش و جوانان به عنوان رئیس این کمیسیون، معاون فرهنگی به عنوان دبیر و سایر نهادهای حوزه ورزش از جمله وزارت آموزش و پرورش، ستاد کل نیروهای مسلح، کمیته ملی المپیک و... به عنوان اعضای این کمیسیون حضور دارند و پس از تصویب طرح در کمیسیون، ابلاغ آن به برگزارکنندگان مسابقات ورزشی و نهادهای ارائه دهنده صدور مجوز حضور تماشاگران، صورت می‌گیرد و لازم الاجرا خواهد بود.

وی در گفت و گو با ایسنا همچنین به این مشکلاتی که درباره ورود بانوان به ورزشگاه مشهد رخ داده، اذعان داشت: قصورهایی صورت گرفته اما زیرساخت این ورزشگاه برای حضور بانوان آماده نبوده است.