چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
دوومیدانی بین المللی جام امام رضا (ع)؛

پرتاب در سکوت!

نخستین روز دومین دوره رقابت های دوومیدانی جام امام رضا (ع) یادواره علی باغبانباشی در ورزشگاه زیبای مشهد برگزار شد و در بخش آقایان دو دونده عراقی در دوی صدمتر و 400 متر اول شدند و در سایر مواد برتری با ایرانیان بود.

دوندگانی از عراق، عمان، کویت، ترکیه، پاکستان و بنگلادش در این تورنمنت حضور دارند و مسئولان فدراسیون دوومیدانی اعلام کردند که به افرادی که حد نصاب خوبی کسب کنند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. ضمن اینکه در بخش جوانان هم انگیزه هایی به وجود آمد تا شاید با کسب رکوردهای جدید تعداد سهمیه ایران در جهانی کلمبیا افزایش پیدا کند. غیبت حسین تفتیان و پرتاب 61 متر و اندی احسان حدادی از نکات گفتنی این رقابت ها بود که میهمان ویژه ای به نام دهلان رئیس کنفدراسیون آسیا را هم داشت. متاسفانه این رقابت ها آن طور که باید مخاطب جذب نکرد و مورد انتقاد احسان حدادی نیز قرار گرفت. رقابت در سکوت چه انگیزه ای برای جوان ها خواهد داشت؟

نتایج بخش بانوان

در دو ۱۵۰۰ متر پریچهر شاهی موفق شد با ثبت حد نصاب ۴:۳۴.۹۴ دقیقه به خط پایان رسیده و مدال طلا را از آن خود کند.

سپس کژان رستمی دونده اهل استان کردستان با ثبت حد نصاب۵۷.۹۷ثانیه در دو ۴۰۰ متر زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کرد و بر سکوی نخست این ماده ایستاد.

سارینا ساعدی رکورد‌دار  رده‌های سنی نوجوانان و جوانان ماده پرش سه‌گام بانوان کشورمان نیز موفق شد با ثبت حدنصاب ۱۲.۳۸متر پس از پرنده کشور میزبان مدال نقره گرفته و عنوان نایب قهرمانی ماده پرش سه‌گام این مسابقات را به دست آورد.

ساناز امیری پور دونده‌دوهای سرعت و عضو تیم ملی دو و میدانی بانوان کشورمان و رکورد دار ماده ۱۰۰متر رده سنی نوجوانان با ثبت حدنصاب ۱۲.۳۱ ثانیه موفق شد عنوان نایب قهرمانی رقابت ماده ۱۰۰متر این را به دست آورد.

بر اساس برنامه این رقابت ها نمایندگان کشورمان فردا به مصاف حریفان خود خواهند رفت. ساناز امیری پور و کژان رستمی در ۲۰۰ متر، سارینا ساعدی در پرش طول و پریچهر شاهی در ۳۰۰۰ متر مسابقه خواهند داشت.

نویسنده: ج - دوستدار