چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

کشتی گیران امید ایران غایب مسابقات آسیایی

با توجه به تعدد مسابقه در رده‌های سنی مختلف و هزینه‌های بالای اعزام بین‌المللی، تیم‌های ملی آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال ایران در رقابت‌های امیدهای آسیا شرکت نخواهند کرد.

یکی از مسابقات پیش روی کشتی ایران در تابستان، پیکارهای قهرمانی زیر 23 سال آسیاست، مسابقه‌ای که پیش از این قرار بود تیم‌های ایران در آن شرکت کنند.

با این وجود و با توجه به اینکه اکثر کشتی‌گیران این رده سنی اکنون در اردوهای دو تیم ملی جوانان و بزرگسالان هستند، فدراسیون کشتی تصمیم گرفت که تیمی به مسابقات قاره‌ای امیدها اعزام نکند.

کشتی‌گیران این رده سنی اکنون در مسابقات بین‌المللی مورد آزمایش و محک قرار گرفته‌اند و با توجه به بودجه فدراسیون کشتی، به ناچار باید اعزام‌های بین‌المللی اولویت‌بندی شود و به همین دلیل حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی امید منتفی خواهد شد.

البته این‌طور که پیداست علاوه بر ایران، تیم‌های آسیایی دیگری از جمله کره جنوبی نیز قصد شرکت در این رقابت‌ها را ندارند.

پیکارهای امیدهای آسیا (زیر 23 سال) همراه با مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا طی روزهای 29 خرداد تا 5 تیر در بیشکک قرقیزستان برگزار خواهد شد.

پیش از این میزبانی دو رویداد برعهده عربستان بود که این کشور از برگزاری رقابت‌ها انصراف داد و اتحادیه جهانی قرقیزستان را جایگزین عربستان کرد.