سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

علی جباری: قهرمانی استقلال، تاریخ ساز شد

علی جباری پیشکسوت باشگاه استقلال و از بزرگان فوتبال کشورمان از جمله دعوت شدگان به جشن قهرمانی امروز آبی پوشان در ورزشگاه آزادی است که جشن قهرمانی در ورزشگاه آزادی را تاریخ ساز می داند.

وی در گفت و گویی صمیمانه با البرز ورزشی گفت: برپایی جشن قهرمانی تیم استقلال در ورزشگاه آزادی از کارهای نادر به شمار می آید که می تواند تاریخساز هم باشد.  کار خوب را باید گفت و از آن تجلیل کرد و اگر ایرادی هم دیده می شود به عنوان یک عضو از خانواده با همان چارجوب خانوادگی بیان کرد.همین که باشگاه اقدام به برپایی جشن می کند، بیانگر آن است که تصمیم گیرندگان در باشگاه آمده اند تا بر هویت باشگاه ارزش قایل شده و سپاسگزار اوج گیری و قدرت نمایی باشند.  بعد از ۹ سال انتظار قهرمانی رقم خورد و جشن قهرمانی به دلیل صبر مثال زدنی، برپا می شود.

جباری به عملکرد مدیران قبلی اشاره کرد و گفت: اگر این جشن پس از 9 سال قهرمانی رقم می خورد، باید به عملکرد مدیران قبلی مراجعه کرد. جدا از کارکرد فتح اله زاده که از نظر ما مورد قبول ومطلوب است، برخی نه برای اهداف باشگاه بلکه برای رسیدن به اهداف خود بر این مسند آمدند.

وی ادامه داد: قهرمانی استقلال امسل باید اتفاق می افتاد، در غیر اینصورت هیچ عذری قابل قبول نبود ودیگر هواداران آن را تحمل نمی کردند.  برای قهرمان شدن پس از۹سال، تمامی ابزارها مهیا شده بود. باشگاه بازوی اجرایی شد تا در تیم مجموعه تیمی شکل بگیرد،در این میان نباید از تجربه و کار زیرساختی پین مربی ایتالیایی بی تفاوت ماند.او در ساختار تیمی و قهرمانی تیم استقلال خیلی سهم داشت. شاید سهم او بالاتر از خیلی ها باشدو آن به دلیل این است که در راه قهرمانی همه شریک هستند. اینکه این جشن را تاریخساز می دانم به این خاطر است که اقدامات اصولی صورت گرفته تا باشگاه با دعوت از پیشکسوتان که حق بر گردن تیم استقلال دارند وهنرمندان که حامی این تیم هستند، در نظر دارند تا نسل گذشته و نسل فعلی را کنار هم قرار داده تا عظمت باشگاه استقلال به درستی دیده شود.  بنده به عنوان یک پیشکسوت از این اقدام باشگاه تشکر می کنم و احساس می کنم که مانند بازیکنان فعلی، خودم همچنان با تیم و در داخل زمین قرار دارم. البته کار هنوز تمام نشده است، اما جرقه آن جهت تبدیل شدن  به واحد  واز بین بردن فاصله ها و تبدیل شدن به یک خانواده  پرجمعیت و یکرنگ ویکدست خورده است.  اکنون که غرق در شادی و جشن قهرمانی هستیم، از این نکته غافل نباشیم که حفظ قهرمانی و تداوم ان سخت تر از قهرمانی و جشن خواهد بود.

گفت و گو: اکبر عزیزی