جمعه دهم فروردین ماه

استارت اردوی تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال از دیروز در ورزشگاه آزادی استارت زد. سعید ارمغانی سرمربی جدید تیم ملی قرار است بازیکنان ایران را برای پنجره سوم انتخابی جام جهانی آماده کند. یکی از برنامه های مهم ارمغانی شرکت در کاپ آسیاست که در اندونزی برگزار می شود.

ارمغانی که تیم B ملی را به نام «ایران نوین» برگزیده است، تلاش دارد که آرون گرامی و مایک رستم پور را هم به تیم ملی دعوت کند. این بازیکنان دورگه از آمریکا و انگلیس هستند در زمان سرمربیگری مصطفی هاشمی به شدت مورد انتقاد برخی رسانه ها قرار گرفته بودند. حالا ارمغانی تمایل خود را برای استفاده از این بازیکنان دورگه نشان داده است. اعتقاد ما بر این است که در انتقادها باید جنبه تعادل را رعایت کرد. اینکه بازیکنی از اروپا یا آمریکا علاقه مند به بازی در سرزمین پدری خود باشند، نه تنها جای نقد ندارد، بلکه باید مورد استقبال نیز قرار گیرد.

سعید ارمغانی اما باید تیم B را از حالت انفعالی گذشته خارج سازد. امروز بازیکنان بسیار پراستعدادی از تیم نوجوانان 2024 در باشگاه کاله مازندران زیر نظر یک مربی باتجربه روسی تمرین می کند. چه بهتر که فدراسیون و ارمغانی تمرکز خود را به جای بازیکنان چندبار مصرف معطوف جوانانی سازند که آینده واقعی بسکتبال ایران هستند.

نویسنده: ج – دوستدار