جمعه دهم فروردین ماه
عبور از تونل مرگ؛

رشیدی: مجیدی هیچ جا نمی رود

استقلال قهرمان شد، اما خستگی در تن پیشکسوتان ماند. منصور رشیدی دروازه بان سابق تیم ملی و پیشکسوت استقلال در این باره می گوید: بعد از 8 تا 10 سال به ورزشگاه آزادی از کمپ ناصر حجازی که راه افتادیم، حوالی ساعت 8:10 به ورزشگاه رسیدیم که تازه نیمه دوم مسابقه بود. از همه بدتر ترافیک وحشتناک در تونلی بود که ما را به یاد تونل مرگ و مردم آبادان انداخت که این روزها با ریزس ساختمان متروپل عزیزانشان را در شرایطی دهشتناک دیده اند.

وی افزود: البته آقای فتاحی زحمت زیادی کشید اما باور کنید که حال حسین فرزامی، کارگرجم، حاج محمد و من بسیار بد بود. نزدیک بود خفه شویم. بدتر از همه اینکه زمانی به جایگاه ویژه رسیدیم، همه صندلی ها توسط افرادی اشغال شد که برای ما شناخته شده نبودند. البته نمی خواهیم زحمات آقای آجورلو و زحماتشان را نادیده بگیریم، ولی باید برنامه ریزی باشد تا این مشکلات پیش نیاید.

منصور رشیدی اضافه می کند: بعد از رفتن دیاباته و قائدی از استقلال، فرهاد مجیدی 7، 8 جوان را به تیم تزریق کرد که باعث افزایش دوندگی و پرشدن خلاء بازیکن کوچ کرده شد. این یک وجه مثبت کار فرهاد مجیدی بود. بازیکنانی مثل سیدحسین حسینی خوش درخشیدند. هرچند که ابتلا به کرونای چند بازیکن مشکلاتی را در این تیم به وجود آورده بود که در جام حذفی و بازی با پیکان آنها را دیده بودیم. از بین بازیکنان جوان استقلال حسین زاده خیلی زحمت کشید و در چنین شرایطی تیم استقلال با خلق رکوردهایی به قهرمانی دست پیدا کرد اما این تیم باید در یارگیری برای خط دفاع و هافبک دفاعی به هنگام عمل کند.

منصور رشیدی درباره شایعات مبنی بر رفتن فرهاد مجیدی از استقلال نیز می گوید: مجیدی به قدر کافی پول دارد؛ بنابراین هرگز به خاطر درآمد بیشتر استقلال را ترک نمی کند. چون هیچ جای آسیا نه به اندازه استقلال تماشاچی دارد و نه شهرت و افتخار. به همین دلیل فکر نمی کنم که فرهاد استقلال را ترک کند.

دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال درباره شرایط سنگربانان استقلال و اوضاع و احوال دروازه بانی در فوتبال ایران نیز می گوید: استقلال سه دروازه بان عالی داشت؛ حسینی، مظاهری و غلامرضا رضایی که به اعتقاد من این دروازه بان آخری بسیار آینده دار است. در واقع استقلال بهترین دروازه بان ها را در اختیار داشت. خوشبختانه بعد از رکودی که در سال های بعد از انقلاب از بابت دروازه بانی داشتیم، در حال حاضر دروازه بان های خوبی در فوتبال ایران حضور داشتند. زمانی که ما بازی می کردیم 8-9 دروازه بان همتراز داشتیم که همه مدعی شماره یک تیم ملی بودند. اکنون به نظر من شرایط دروازه بانی تیم های ایرانی رو به رشد است. اما مربیان دروازه بانی ما باید به دانش روز مجهز شوند. شیوه تمرینات همه ساله 10 الی 15 درصد فرق می کند و مربیان ما باید با شرکت در کلاس های پیشرفته بین المللی خود را به روز سازند و تنها به تماشای فیلم تمرینات اکتفا نکنند.

گفت و گو: عباس اسماعیلی