شنبه یکم اردیبهشت ماه
یکی علیه همه؛

وزنه برداری را دریابید!

وزنه برداری چند سالی است به بیراهه می رود، رئیس چسبیده به ورزش خود را تافته جدا بافته دانسته و هیچ انتقادی را برنمی تابد.

اگر امروز وزارت ورزش و کمیته المپیک دست به کار نشوند و برای  اصلاح امور در وزنه برداری اقدام عاجلی صورت ندهند، قطعا شاهد چالش جدی و بن بست در این رشته مدال آور خواهیم بود.

معلوم نیست علی مرادی که به دوران بازنشستگی رسیده و عملکرد او در چند سال اخیر قابل دفاع نیست ،به چه دلیل اصرار به ماندن دارد؟ برخی را که از در بیرون می کنید از پنجره وارد می شوند.

جالب اینکه خدمت و انجام وظیفه را هم  بهانه می کنند تا چند صباح در مدیریت باقی بمانند! مدیری که توانایی برگزاری ساده ترین اردو را ندارد.

مدیری که برای تامین امکانات اولیه از جمله تغذیه ورزشکارانش ناتوان است و قهرمانش از خانه صبحانه و ناهارش را تامین‌می کند،چرا باید اصرار به حفظ کرسی ریاست داشته باشد!

سال پیش نوشتیم که وزنه برداران با کمترین امکانات تدارکاتی، اردویی و تغذیه ای به مسابقات جهانی اعزام شدند و برخلاف انتظار مدالهای خوش رنگی هم تصاحب کردند.

در آن مقطع نوشتیم و یادآور شدیم، این استخوان لای زخم نگه داشتن به نفع وزنه برداری نیست و باید تحولی در مدیریت این رشته ایجاد کرد.

متاسفانه وزارت ورزش این انتقادات را نادیده گرفت و محافظه کاری پیشه کرد.

رنج و درد وزنه برداران را هیچکس نشنید، یا توجهی به آن نداشت.

با گذر زمان و اتلاف وقت بالاخره این دمل چرکین سر باز کرد.

وقتی کاسه صبر وزنه برداران به سر آمد و فریاد رسی نیافتند، ترک اردو را راه نجات یافتند و...

علی مرادی که خود را متولی و صاحب اول و آخر این وزنه برداری می داند و به هیچ انتقادی توجه ندارد، به جای شنیدن حرف ها و رنج های وزنه برداران به بیراهه رفت.

او مانند همیشه صورت مساله را عوض کرد و به تغییر سرمربی روی آورد! جالب اینکه مشکل اصلی جای دیگری و نظام مدیریت باید تغییر کند.

اقدام وزنه برداران را باید ستود که از کار خلاف حمایت نکردندو کماکان به اردو بازنگشتند. امروز مشکل وزنه برداری تغییر سرمربی نیست. علی مرادی باید کار را به دیگری بسپارد.

باید فردی بر مصدر امور قرار بگیرد،تا با ایجاد اتحاد و صمیمیت کارها را پیش ببرد. امروز همه به این باور رسیده اند که یک دست صدا ندارد.

وزنه برداری بزرگان زیادی دارد که با همدلی و رفاقت و البته تخصص می توانند آب رفته را بجوی بازگردانده و این رشته را به روزهای اوج برسانند.

و حرف اینکه وزنه برداران بخوبی می دانند که مشکلات اقتصادی در همه جا از جمله ورزش اثر گذار ‌می باشد .باید از ریخت و‌پاش های غیر متعارف و سفرهای آنچنانی جلوگیری کرد.

دریغ کردن ناهار و تغذیه وزنه بردار  با هیچ‌معیاری منطبق نیست و کسی که نمی تواند این امکان اولیه را فراهم‌کند،باید از‌کار برکنار شود!

نویسنده: احمد میرزاییان