سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
ایران – اژدهای جوان در برازیلا؛

افقی به نام المپیک پیش رو

ایران و چین بامداد فردا آغاز نبرد آسیایی ها در لیگ ملت های جهان خواهد بود. چین مانند ایران استعدادهای زیادی دارد، اما تک ستاره های این تیم هر از گاهی ظهور می کنند و آسیا را تحت الشعاع درخشش خود قرار می دهند. زمانی زائوجیان بمب افکنی بی نظیر بود و بعد نوبت لیانگ رسید و پیش از آن هم وانگ جیاوی که از بهترین دوپرش زن های جهان بود، به یاد داریم.

چینی ها بعد از ناکامی توسط لوزانو دست به جوانگرایی زدند و تیم خوش پرش و با استعدادی را در بازی های آسیایی توکیو به میدان آوردند که همه را به تحسین واداشت. این تیم فردا با ملی پوشان جوان ایران بازی خواهد کرد. در جمع چینی ها قطرپاسور اصلی این تیم در مرحله اول غایب است اما پنگ سرعتی زن قهار این تیم را در جام باشگاه های آسیا با تیم سانتوری در پیکار با پیکان دیده ایم. حملات خوبی دارد و سرویس های خطرناکی می زند.

وانگ یکی دیگر از بازیکنان سرعتی چین به شمار می آید. جانگ چوان، دای کوئینگ و میائو از دیگر بازیکنان خطرناک تیم چین در پست های مختلف به شمار می آیند. این در حالی است که تیم ملی ما ناچار شد که با ترکیبی جدید راهی برزیل شود.

مصدومیت میثم صالحی، علی اصغر مجرد و جواد کریمی عملا قوای ملی پوشان را تحلیل برده است. اما بازیکنانی که عطایی برگزیده است، یک ماموریت بزرگ برعهده دارند و آن اینکه خوب و مردانه پیکار کنند. ما از این تیم انتظار شق القمر نداریم اما زمانی به ارزیابی توام با تایید آنها خواهیم نشست که نمایشی دلاورانه داشته باشند همانگونه که سال پیش با وجود ناکامی های فراوان جوانانی چون میثم صالحی، صابر کاظمی و ... عالی بودند. ما به امتیازاتی که لیگ ملت ها برای المپیک آینده دارد، نگاه نمی کنیم. ما به افق های دوردست یعنی المپیک می اندیشیم و چه خوب که کاروان اعزامی برآورنده این انتظار باشند.

برنامه کامل دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها به وقت تهران به شرح زیر است:

 

هفته نخست: گروه یک، شهر برازیلیا (برزیل)

 

چهارشنبه 18 خرداد؛ ایران – چین، ساعت 1:30 بامداد

جمعه 20 خرداد؛ ایران – هلند، ساعت 22:30

یکشنبه 22 خرداد؛ ایران – استرالیا،  ساعت 4:30 بامداد

یکشنبه 22 خرداد؛ ایران – ژاپن، ساعت 20:30

 

هفته دوم: گروه چهارم، شهر صوفیه (بلغارستان)

 

سه‌شنبه 31 خرداد؛ ایران – بلغارستان، ساعت 21:30

پنجشنبه 2 تیرماه؛ ایران – آمریکا، ساعت 21:30

جمعه 3 تیرماه؛ ایران – برزیل، ساعت 18

شنبه 4 تیرماه؛ ایران – کانادا، ساعت 15

 

هفته سوم: گروه ششم، شهر گدانسک (لهستان)

 

سه‌شنبه 14 تیرماه؛ ایران – لهستان، ساعت 22:30

پنجشنبه 16 تیرماه؛ ایران – ایتالیا، ساعت 16:30

جمعه 17 تیرماه؛ ایران – اسلوونی، ساعت 19:30

شنبه 18 تیرماه؛ ایران – صربستان، ساعت 19:30

نویسنده: جمشید حمیدی