جمعه سی و یکم فروردین ماه
آکادمی ملی المپیک برگزار کرد؛

تجلیل از مدال آوران ناشنوا

از المپیکی های ناشنوا در مراسمی که با حضور مسئولان ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.

رئیس فدراسیون ناشنوایان و کم شنوایان در مراسم تجلیل از المپیکی های ناشنوا از گرفتن 14 مدال طلا، 12 نقره و 14 برنز خبر داد و گفت: ‌ برای اولین بار  نمایندگان مان توانستند این مدال ها را کسب کنند. کار بسیار سخت و دشواری بود، بحث خواستن و توانستن بود. ترکیه، ژاپن و … با تعداد زیادی ورزشکار حضور پیدا کرده بودند که خوشبختانه ما توانستیم موفق باشیم. دوره گذشته هفتم شدیم و این بار با تلاش بچه‌ها جایگاه سوم را کسب کردیم.

وی ادامه داد: در شهرها و استان‌های مختلف اردو برگزار کردیم و هیات ها در برگزاری این اردوها ما را یاری کردند. طی دو سه ماه گذشته اردوهای ما آغاز شد و قرار شد در هشت رشته ورزشی تیم هایمان را آماده کنیم. حدود ۸۰ کشور در این مسابقات حضور داشتند و بازی‌ها هم در ۱۸ رشته ورزشی برگزار شد. ما هم ۷۵ ورزشکار در این مسابقات داشتیم که در این دوره بعد از اوکراین و آمریکا سوم شدیم. در مجموع ۱۵ بار در مجموع در المپیک شرکت کرده‌ایم که در این اعزام هشت فدراسیون به ما کمک کردند.

این مراسم با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی دبیر کل، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، مهران تیشه گران و فراهانی رئیس و نایب رئیس فدراسیون ناشنوایان، حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.