پنجشنبه نهم فروردین ماه
فاطمه شبان پدیده لیگ برتر؛

صادقی: فوتبال بانوان کردستان حمایت می خواهد

لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با قهرمانی مطلق تیم خاتون بم به پایان رسید. عدم حضور ملوان بندرانزلی در بازی آخر و سقوط و صعود تیم های ریشه دار از جمله اتفاقات این رقابت ها بود.

بانوان کردستان که با نام راهیاب ملل و یک تیم سنندجی تا نایب قهرمانی لیگ برتر پیش رفته بودند، این بار با نام زارع باتری تا رده هفتم سقوط کردند. فاطمه صادقی مربی بومی و پرتلاش استان کردستان در این باره می گوید: مشکل اصلی ما نبود اسپانسر پایدار است. به همین دلیل پارسال تنی چند از بازیکنان خودمان را از دست دادیم. لذا ناچار شدیم با 15 بازیکن بومی و چهار، پنج بازیکن از شیراز و اصفهان گام به میدان بگذاریم. ما استعدادهای خوبی در شهرهای سنندج، کامیاران و قروه داریم اما برای اینکه یکپارچه و پرقدرت ظاهر شویم، نیازمند حمایت اسپانسرها هستیم. خوشبختانه مدیر زارع باتری اعلام کرد که برای فصل آینده نیز از ما حمایت خواهند کرد ولی حتما می دانید که با 15 بازیکن، 22 بازی را پشت سر گذاشتن چقدر دشوار است و ما این دشواری ها را تحمل کرده ایم.

صادقی درباره ضعف های لیگ برتر بانوان می افزاید: سطح کیفی لیگ نسبت به گذشته بالاتر بود. اما عدم پوشش رسانه ای و گاهی هم نواقص داوری مشکلاتی را به وجود آورده بود؛ البته فوتبال است و اشتباهات داوری هم اجتناب ناپذیر.

وی از فاطمه شبان، گلزن کاشانی تیمش به عنوان یکی از پدیده های لیگ یاد می کند و می گوید: اگر پاس های بیشتری به وی می رسید، به حتم تعداد گل های تیم ما افزایش پیدا می کرد. از نگاه فاطمه صادقی تیم جوان البرز با مربیگری سارا قمی تیمی فوق العاده بود که شایسته لقب پدیده لیگ برتر است.

گفت و گو: صدیقه فتاحی