جمعه دهم فروردین ماه

مهدوی کیا: ازبکستان خوش شانس بود

سرمربی تیم امید ایران، پس از تساوی یک - یک بازی تیم‌های زیر ۲۳ سال ازبکستان و ایران و کنار رفتن تیم امید ایران از مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا در نشست خبری پس از بازی حاضر شد.

وی در شروع نشست خبری پس از بازی گفت: بازی خیلی خوبی بود و هر دو تیم بازی خوبی انجام دادند. اگر از موقعیت‌های مان استفاده می‌کردیم می‌توانستیم برنده باشیم‌.

مهدوی کیا در پاسخ به سوال خبرنگار ازبکستانی درمورد عملکرد ازبکستان و اینکه کدام یک از نفرات حریف ایران بهتر بازی کرد، گفت: در نیمه اول شماره ۲۰ حریف یعنی جیانوف تیم ما را مقداری اذیت کرد.

سرمربی تیم امید ایران در پاسخ به سوالی درباره اینکه در سه بازی مرحله گروهی نفرات مختلف را آزمایش کرد گفت: با یک تیم جوان به این تورنمنت آمدیم و فکر می‌کنم تاوانش را هم با کنار رفتن از مسابقات پرداختیم. البته هدف تیم ما رفتن به المپیک پاریس است و به همین دلیل با تیم جوانی اینجا آمدیم تا تجربه کسب کنیم و دو سال بعد با همین بازیکنان به المپیک صعود کنیم‌. تیم ما دو سال از تیم های دیگر مسابقات کوچک تر بود.

مهدوی کیا در ادامه گفت: امشب فوتبال خوبی بازی کردیم و فقط نبردیم. می توانستیم هم امشب برنده باشیم هم در دو بازی قبل. باید با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول صعود می کردیم چون در هر سه بازی از حریفان‌مان برتر بودیم اما دو مشکل بزرگ داریم که یکی از آنها گل نزدن تیم ماست. دیگری هم مشکل بدنی بازیکنان تیم ایران است‌. بسیاری از بازیکنانی که در اختیار تیم امید است در لیگ ایران بازی نمی‌کنند‌ و روی نیمکت ذخیره هستند. در واقع وقتی شرایط بازی حساس می‌شود، باید بدن بازیکنان هم بتواند طبق شرایط مسابقه آمادگی داشته باشد. البته این را هم باید بگویم که در هر حال ما با باخت به ترکمنستان تورنمنت را از دست دادیم و آن بازی را نباید می باختیم.

وی در پایان در پاسخ به یک خبرنگار ژاپنی که نظر مهدوی کیا را درباره همگروه های ایران پرسیده بود گفت: ازبکستان، تیم جوان و خیلی خوبی بود که فوتبال خیلی خوبی بازی کرد. قطر با برخی بازیکنان باتجربه آمده بود اما در بازی با آنها بهتر از حریف بودیم و بدشانسی آوردیم. ترکمنستان هم با ۲۱ بازیکن باتجربه آمده بود و فکر می‌کنم خیلی خوش شانس بود که از گروه صعود کرد.