پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
شکست تیم ملی والیبال از هلند؛

بازی نکردیم...!

تیم ملی والیبال در دومین گام لیگ ملت ها در سه ست مغلوب هلند شد. هلندی ها دیگر آن تیم بلندآوازه دوران سلینگرها نیستند، اما مقابل تیم ایران هم پرانگیزه بودند و هم اینکه اصل کاری بازی تاکتیکی مثل والیبال را با دریافت های خوب اجرا کردند. هرچند که بار حملات این تیم روی کاکل نیمر عبدالعزیز و تری هورست می چرخید، اما بقیه بازیکنان متوسط این تیم پا به پای دو مهره کارآمد یاد شده بازی می کردند.

در تیم ایران نه قدرتی زن ها کارآیی داشتند و نه سرعتی زن ها در اثر جوانی نمایش دلپذیری ارائه ندادند. هرچند که محراب ملکی و مهدی جلوه در آبشار خوب بودند، ولی در بازیخوانی و دفاع روی تور عملکرد ضعیفی داشتند. در این بین امین اسماعیل نژاد با قلدری هرچه تمام تر سعی داشت که مشکل توپ نخواباندن قدرتی زن ها برطرف سازد، اما با یک گل بهار نشد. آسیب دیدگی رضا عابدین خلائی را در قطر سرعتی به وجود آورده بود. اما وقتی کاپیتان تیم میلاد عبادی پور نتوانست انتظارات را برآورده سازد یا پاس های دلخواه را از پاسورها نگرفته است، تیم دچار لنگش شد. قرار نانوشته ای حمایت از ملی پوشان است. به شرطی اینکه خوب بازی کنیم، دل به برد و باخت ها نبندیم هرچند که لیگ جهانی با مقررات جدید دیگر زنگ تفریح برای پول درآوردن و مارکتینگ نیست. به هر روی فردا ساعت 4:30 بامداد به وقت تهران باید به مصاف استرالیا برویم. تیمی که در بین 16 تیم، رده آخر را در اختیار دارد. این تیم دچار دگرگونی زیاد شده اما چند بازیکن باتجربه همانند لوک پری، ادگار، گراهام را در ترکیب دارد و نباید بازی را از پیش برده بدانیم.

در مسابقه شب قبل امین اسماعیل نژاد با 14 امتیاز و نیمر عبدالعزیز با 20 امتیاز بهترین های دو تیم بودند.

براساس اخبار رسیده قرار است علی اصغر مجرد سرعتی زن سرشناس تیم ملی که از کمند آسیب طولانی رها شده راهی برزیل شود و جای رضا عابدی را بگیرد.

در جدول رده بندی تیم ها فرانسه، آمریکا با سه برد، ژاپن، برزیل و آلمان با دو پیروزی رده های اول تا پنجم را در اختیار دارند و ایران با یک پیروزی در مکان نهم جای دارد.

نویسنده: جمشید حمیدی