شنبه یکم اردیبهشت ماه
دنیای توپ و سبد

دانشگاه آزاد، نماینده ایران در استانبول

تیم بسکتبال سه نفره دختران دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از نمایندگان قاره آسیا در رقابت‎های لیگ جهانی ۲۰۲۲ انتخاب شد.

فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی آسیا با ارسال نامه‏‌ای اعلام کرد که با توجه به رنکینگ مسابقات آسیایی بسکتبال 3 در 3، تیم بسکتبال سه نفره بانوان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از نمایندگان قاره آسیا برای شرکت در رقابتهای لیگ جهانی انتخاب و به فدراسیون جهانی معرفی شد.

لیگ جهانی بسکتبال 3 در 3 اواخر اکتبر 2022 در استانبول برگزار خواهد شد.

تیم بسکتبال سه نفره دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی دانشجویان آسیا در چین تایپه عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد و برای اولین بار جواز حضور در رقابت‌های لیگ جهانی بسکتبال دانشجویان را کسب کرد. این تیم همچنین در پنجمین دوره لیگ جهانی بسکتبال 3 در 3 دانشجویان در چین عنوان سومی را کسب کرد.

 

غایبان سرشناس در اردوی بسکتبال سه نفره

اردوی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در شرایطی تشکیل شد که چند چهره سرشناس از جمله گلشید امیدیان قادر به شرکت در تمرینات نشدند. امیدیان البته مشکلات شخصی را دلیل این حضور نیافتن اعلام کرد.

براساس اخبار رسیده دلارام وکیلی، گلشید امیدیان و شیدا شجاعی در این اردوی تیم ملی بسکتبال سه نفره شرکت نکرده‌اند. تیم ملی برای شرکت در مسابقات کاپ آسیا آماده می‌شود.