شنبه یکم اردیبهشت ماه

پشت پرده فوتبال

هیجانات فوتبال جزو جدا نشدنی از حاشیه های این ورزش پرطرفدار است که تغییرات اعضا و کادرفنی و ورود مربیان و بازیکنان جدید بر شور آن می افزاید. آنچه که در پیش روی شماست اخبار ریز و درشت تیم های فوتبال کشورمان است که می خوانید.

استقلال خورستان، دستخوش تغییرات

مشخص نیست که تیم فوتبال استقلال خوزستان، این تیم لیگ دسته اولی دنبال چه اهدافی است. این تیم خوزستانی پس از پایان بازی های لیگ، بلافاصله اقدام به تعویض مربی خود کرد. این اتفاق در طول یک فصل گذشته، چهاربار اقدام به تغییر کادرفنی کرد. آخرین آن سیاوش پورموسوی است.

موسوی که در آخرین بازی تیمش همراه تیم بود، هنوز از رختکن خارج نشده خبر جدایی اش از تیم را دریافت کرد.

گویا این رویه برای مدیران این تیم به عادت تبدیل شده تا گناه عدم صعود تیم شان را فقط متوجه مربی دانسته تا هر سه ماه دست به تغییر کادرفنی تیم شان بزنند.

 

درخشان به وعده اش عمل کرد

در روزی که حمید درخشان سکاندار تیم سایپا در لیگ دسته اول شد، این تیم یکی از گزینه های سقوط به لیگ دسته دوم قرارداشت.

درخشان در چنین شرایطی مسئولیت قبول کرد و متعهد شد که از سقوط سایپا به لیگ دوم جلوگیری خواهد کرد. از پنج بازی باقی مانده سه مساوی، یک پیروزی و یک شکست در کارنامه قرار گرفت تا درخشان به وعده اش عمل کند. اکنون به دنبال تشکیل تیم جدید با تفکرات خودش است.

می گوید باید به لیگ برتر راه یافت.پتانسیل آن موجود است و می توانیم این مهم را تحقق بخشیم. بازیکنان مستعد و جوان فراوان در اختیار است که می توانند بار مار ا به ساحل مقصود هدایت کنند.

 

مرفاوی در راه مهدوی کیا

قرار بود کمیته فنی فدراسیون فوتبال پس از جلسه امروز خود سرمربی تیم جوانان ایران را معرفی کند. گویا چنین شد و صمد مرفاوی این مسئولیت را بر عهده گرفته است.

مرفاوی در شرایطی به این مهم دست یافت که گزینه های زیادی قابل بررسی بود،اما نهایتا قرعه به نام او برخورد کرد.

مرفاوی پس از نزدیک به ۱۰سال خانه نشینی بار دیگر در صحنه فوتبال فعال شد. واگذاری سرمربیگری تیم ملی جوانان به وی کم مسئولیتی نیست. مرفاوی باید بلافاصله دست به کار شود، چون زمان زیادی برای وقت کافی برای حضور در بازی های آسیایی نمانده است. مشکل اینجاست که مرفاوی نزدیک به ۱۰سال از فوتبال روز به دور بوده  وبدتر اینکه مرفاوی در هیچ دوره ای از فعالیت فوتبالی اش هرگز در فوتبال پایه ها نه دیده شده ونه فعالیت داشته است. در حقیقت شناخت او از فوتبال پایه در حد صفر است؛ بنابراین راه سختی پیش رو قرار دارد، مگر آنکه او هم به مانند مهدوی کیا در تیم امید. برای تشکیل تیم و فراخوانی بازیکنان به تمرینات، زیر بار اسامی ساختگی و دیکته شده فدراسیون فوتبال برود که قطعا حاصلی چون سرنوشت کنونی تیم امید ومهدوی کیا پیدا نخواهد کرد.

نویسنده: اکبر عزیزی