جمعه دهم فروردین ماه

دیدار صالحی امیری و حسین المسلم با شناکاران نونهال

حسین المسلم رئیس فدراسیون بین المللی شنا و مدیرکل شورای المپیک آسیا در آکادمی ملی المپیک با نونهالان شنا دیدار کرد.

در این دیدار حسین المسلم مدیرکل شورای المپیک آسیا  و رئیس فینا، حیدر فرمان مدیر بازی های آسیایی ، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ، دکتر سجادی مشاور عالی ، محسن رضوانی  ریس فدراسیون شنا و عضو هیات اجرایی و جمعی از شناگران نونهال حضور داشتند .

در ابتدای این دیدار  رضوانی گفت: آقای المسلم قبلا قهرمان شنا بوده است. او زمانی که رئیس فدراسیون جهانی شد،طرح شنا برای همه را که باعث نجات جان انسان های زیادی می شود را هدف گذاری کرده است. کشور ما به عنوان یکی از کشورهایی است که میزبان رئیس فدراسیون جهانی است این طرح شنارا برای همه نیز  با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک در ایران افتتاح کرد.

حسین المسلم، رئیس فدراسیون جهانی شنا  نیز با نونهالان رشته شنا کشورمان دیدار کرد و اظهار داشت:  در سال ۱۹۷۴ در بازی‌های آسیایی همراه تیم شنای کویت در ایران بودم. الان شما شناگران نوجوان این شانس را دارید که بهتر از من باشید و در تیم خود افتخار آفرینی کنید. باید سخت تمرین کنید، خوب غذا بخورید، خوب استراحت کنید و از ورزش خود لذت ببرید. مهم پیروزی نیست بلکه داشتن بهترین عملکرد اهمیت دارد.

وی در ادامه افزود: پروژه شنا برای همه از ۶ ماه گذشته در فدراسیون جهانی آغاز شده و اولویت و هدف گذاری ما نسل آینده یعنی شما نوجوانان هستید. این شانس را دارید که در ایران هستید و حمایت دولت، کمیته ملی المپیک، فدراسیون و خانواده خود را دارید.

رضا صالحی‌امیری نیز در این دیدار گفت: نفر اول شنای جهان مهمان شما است و باید امروز برای شما خاطره‌انگیز باشد و بتوانید از این حمایت بهره لازم را ببرید چرا که حمایت وزارت ورزش،کمیته ملی المپیک،فدراسیون شنا و فدراسیون جهانی شنا را دارید.