شنبه یکم اردیبهشت ماه
در نشست خبری دبیر کل شورای المپیک آسیا مطرح شد؛

شاهد دستاوردهای صالحی امیری در شرایط سخت بودیم

حسین المسلم در نشست با روسای فدراسیون ها به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و به فعالیت های مثبت رئیس کمیته ملی المپیک اشاره کرد.

این نشست خبری که با حضور رئیس فدراسیون بین المللی شنا، حیدر فرمان مدیر بازی های آسیایی و رئیس انجمن جهانی کوراش و دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد که دلایل تاخیر در اعلام تعویق بازی های آسیایی هانگژو و قطعیت برگزاری بازیها در سال آینده و نحوه حمایت شورای المپیک آسیا از برنامه های ورزشی ایران از جمله سوالات مطروحه بود که مدیر کل شورای المپیک آسیا در این باره اظهار داشت: بازی‌های آسیایی قطعا در سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود اما قبل از سپتامبر نیست و احتمال میزبانی برای دیگر کشور ممکن نیست چرا که به چینی ها اعتماد کامل داریم و بهترین میزبانی و برنامه ریزی را از سوی آنها شاهدیم .

وی در پاسخ به این سوال که شورای المپیک آسیا نظر مثبت به فعالیت‌های صالحی امیری دارد، بیان کرد: بله درست است این صحبت من از روی عمل است نه حرف. چالش‌هایی که در کرونا ایجاد شد و در شرایط سخت مالی شاهد دستاوردهایی بودیم که حاصل تلاش صالحی امیری بود. برای رسیدن به ثبات و نتیجه امیدوارم قدر کارهای خارلق‌العاده انجام شده دانسته شود.

او در پاسخ به این پرسش که تاریخ برگزاری بازی‌های آسیایی چه زمانی است،گفت: قطعا صحبت می‌کنیم و بازی‌ها سال آینده خواهد بود ولی قبل از سپتامبر نیست.

مدیر کل شورای المپیک آسیا تاکید کرد: بازی‌های المپیک آسیایی بزرگ‌تر از المپیک است و مدیریت این حجم از ورزشکار به همراه اهالی رسانه یک حلقه بسته با رقم بالایی از افراد سخت است. ما می‌خواهیم ورزشکاران خوشحال باشند و رسانه‌ها آزادی عمل داشته باشد. بازی‌های آسیایی قطعا در سال آینده رخ می‌دهد و روال آماده سازی در ایران و سایر کشورها انجام خواهد شد.

المسلم در پاسخ به این پرسش که چرا چین المپیک زمستانی را برگزار کرد اما بازی‌های آسیایی را به تعویق انداخت؟ گفت:حجم بازی‌های آسیایی به مراتب بزرگتر از المپیک زمستانی است و کنترل کردن ۶۲ رشته با داوطلبان‌اش رقم بالایی محسوب می‌شود. ما می‌خواهیم بازی‌ها زمانی برگزار شود که همه خوشحال باشند و رسانه‌ها آزادی عمل داشته باشند و قطعا بازی‌های آسیایی سال آینده برگزار می‌شود.

در خاتمه  حسین المسلم و حیدر فرمان از امکانات آکادمی ملی المپیک و نحوه آماده سازی تیم های ملی کشورمان بازدید کردند.