شنبه یکم اردیبهشت ماه
دوومیدانی ایران در یک نگاه؛

غلامی: تهمت های ناروا دردآور است

این روزها نوعی تقابل بین مدعیان دوومیدانی و حامیان فدراسیون به وجود آمده که کار را در برخی موارد به جاهای باریک رسانده است.

حسین غلامی رکورددار سابق دوی 400متر آسیا و دبیر کمیته پیشکسوتان فدراسیون دوومیدانی در این باره می گوید: آنچه که راجع به خرابی زیرساخت های دوومیدانی مطرح می شود، منحصر به زمان ریاست آقای صیامی نیست و در زمان ریاست آقایان کیهانی و داوری نیز این نواقص وجود داشته و متاسفانه بی توجهی به استعدادیابی و ارایه آمارهای دروغ و رکوردهایی که جنبه رسمی نداشت، دوومیدانی ما را به جایی رساند که مشاهده می کنید. امروز اگر حامد حدادی کنار برود، کسی را که در سطح آسیا باشد، نداریم. آقای تفتیان در مسابقات داخلی شرکت  نمی کند و مدام از آسیب دیدگی می گوید. در صورتی که وقتی پای اعزام ها به میان می آید، این آقا اولین نفر است. متاسفانه نیروهای قهرمانان ورزشی ما تحلیل رفته و کیفیت دوندگان ما به حداقل رسیده است. در چنین شرایطی عده ای که به ظاهر خود را حامی فدراسیون می دانند، در فضای مجازی دست به تخریب کارشناسان و منتقدان دلسوز می زند.

غلامی افزود: البته که فرق بین تخریب و انتقاد مشخص است. اما افرادی که دم از کارشناسی می زنند، لااقل باید چندصدمتر دویده باشند یا در این رشته تحصیلاتی را پشت سر گذاشته باشند که متاسفانه این گونه نیست. حرف های ناروای افرادی که در دوومیدانی مطرح نبوده اند حتی وزیر ورزش را هم زیر سوال برده اند. در صورتی که آقای صیامی باید آنها را از دور خود کنار بگذارد و اجازه ندهد دوومیدانی با این رویه غلط به قهقرا برود.

گفت و گو: سعید ابراهیمی