جمعه سی و یکم فروردین ماه
بیانیه جمعی از قهرمانان ایران و جهان؛

آقای وزیر! به داد وزنه برداری برسید

هفته گذشته در اعتراض به عملکرد رئیس فدراسیون و شرایط بسیار بد اردویی که فاقد حداقل نیازهای ورزشکاران بوده و در یکسال گذشته ادامه داشته و با وجود همه اعتراض ها رئیس پرحاشیه وزنه‌برداری اراده‌ای برای بهبود اوضاع نداشته است کل وزنه‌برداران تیم ملی بزرگسالان پسر اردو را ترک کردند.

در مقابل مرادی، با برکنار کردن حسین برخواه، سرمربی تیم بزرگسالان و جایگزینی سعید علیحسینی سرمربی تیم جوانان و نوجوانان، به جای تغییر شرایط اردو  بدین گونه واکنش نشان داد و اعلام کرد که برای مسابقات پیش رو از وزنه برداران تیم جوانان استفاده خواهد نمود، که در پی اعلام کمیته ملی المپیک مبنی بر عدم مجوز تغییر در لیست اولیه اعزامی این تصمیم فدراسیون وزنه برداری بی اعتبار گشت. سپس فدراسیون وزنه برداری اقدام به دعوت رسمی از همه وزنه بردارانی که بدلیل شرایط بد اردو را ترک کرده بودند نمود، در این دعوتنامه ذکر شده که در صورت عدم حضور وزنه برداران دعوت شده در تاریخ ذکر شده انصراف از طرف ورزشکار تلقی خواهد شد! و بدین ترتیب ورزشکارانی که اغلب با مدالهای ارزشمند المپیک و جهانی و آسیایی در گذشته عملکرد و مسئولیت‌پذیری خود را ثابت کرده اند را تحت فشار قرار داده اند.

در واکنش به این بی‌تدبیری جدید فدراسیون وزنه برداری اعضای تیم ملی وزنه برداری طی بیانیه‌ مشترکی اعتراض خود را به ملت محترم ایران و شخص وزیر ورزش اعلام کردند.  در بخشی از بیانیه که برای البرز ورزشی ارسال شد، آمده است:

«آقای مرادی

  هفته گذشته آقای برخواه سرمربی تیم  اعتراضی داشتند  به عملکرد شما و شرایط بسیار بد اردو در یکسال گذشته داشتند.

 ولی دیدند هیچ تغییری در اردو ایجاد نشد

اردو را ترک کردند و رفتند شما هم خیلی سریع ایشان را برکنار کردید و آقای سعید علی حسینی را به عنوان سر مربی بزرگسالان معرفی کردید و ایشان هم تمامی قهرمانان را با دعوت نامه رسمی به اردو دعوت کرد و توی دعوت نامه نوشته شده در صورت حاضر نشدن در اردو  به حساب انصراف از تیم ملی به حساب گذاشته خواهد شد.

 ما کل نفرات تیم وزنه برداری بزرگسالان مرد  تصمیم گرفتیم تا به خواسته های ما جواب مثبت داده نشود به اردوی تیم ملی بر نخواهیم گشت.»

امضاکنندگان بیانیه به شرح ذیل است:

علی داوودی نایب قهرمان المپیک توکیو

رسول معتمدی قهرمان بزرگسالان جهان سال ۲۰۲۱

علی هاشمی قهرمان بزرگسالان جهان ۲۰۱۸

مصطفی جوادی نایب قهرمان بزرگسالان جهان ۲۰۲۱

امیر حقوقی نایب قهرمان جهان

حافظ قشقایی نایب قهرمان جهان

رضا بیرانوند قهرمان جوانان جهان

حسین سلطانی قهرمان جوانان آسیا

پیمان جان نایب قهرمان جوانان آسیا

امیر عزیزی برنز جوانان جهان

ضمن اینکه این لیست ادامه دار است.