جمعه سی و یکم فروردین ماه
علیرضا نادی، کاپیتان سابق تیم ملی والیبال؛

دشمنی نکنیم، انتقاد کنیم

تیم ملی والیبال نمایش خوبی نداشت و این را نمی شود کتمان کرد اما باید به کادرفنی و بازیکنان فرصت داد تا بتوانند نقاط ضعف خود را برطرف کنند.

علیرضا نادی، کاپیتان سابق تیم ملی درباره برداشت خود از مسابقات تیم ایران در مرحله اول لیگ جهانی می گوید: باختن در ورزش امری اجتناب ناپذیر است ولی چطور باختن را باید بررسی کنیم. به نظر من مقابل ژاپن به هیچ وجه خوب نبودیم در صورتی که می توانستیم بهتر باشیم.

نادی که زمانی سه مدافع برتر والیبال جهان بود، درباره عملکرد بازیکنان سرعتی زن تیم ملی نیز می گوید: وظیفه اول اینها دفاع است و سپس شرکت در حملات سرعتی. اما آنچه که از سه سرعتی زن تیم ملی دیده ایم بخشی از آنها مربوط به کم تجربگی است و بخش دیگر به ضعف و قوت تکنیکی بازیکنان ربط پیدا می کند. آقای عطایی از نگاه من مربی خوبی است ولی ما بیشتر از بازیکن پشت خط زن ضربه می خوریم چرا که بیشترین توپ را به این بازیکن می دهند و وظیفه سرعتی زن هاست که در بهبود کیفیت کار قطر پاسورها و ایجاد فضای لازم برای آنها تلاش کنند.

نادی اضافه می کند: نمی توانم بگویم که کدام بازیکن سرعتی خوب یا ضعیف عمل کرده است ولی اعتقاد دارم که در تمرینات تمامی تیم های ملی باید به صورت تخصصی کار کرد. برای خودم بازارگرمی نمی کنم اما می توانم تجربیاتم را در اختیار سرعتی زن های جوان قرار دهم.

نادی سپس می افزاید: در بین مدافعان جوان علی اصغر مجرد دست به دفاع خوبی دارد که این ویژگی را از مدافعان وسط جوان ندیده ام. به اعتقاد من مرحله بعدی مسابقات لیگ ملت ها دشوارتر خواهد بود. ما باید با آمریکا، بلغارستان، کانادا و ... بازی کنیم که حریفان آسانی نخواهند بود. با این همه اعتقاد دارم که در انتقادات خود جنبه های فنی را لحاظ کنیم و راهکار ارائه بدهیم نه اینکه دست به تخریب و دشمنی بزنیم.

گفت و گو: جمشید حمیدی