پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
گپ دوستانه با ضیاء عربشاهی؛

دلم به این تیم ملی گرم نیست

اعتراض به نحوه بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل الجزایر که منجر به شکست 2 بر یک ملی پوشان ایران شد، ادامه داد. گفته می شود این اعتراضات حتی در رختکن تیم ملی فوتبال در دوحه قطر نیز شنیده شد. در این خصوص با ضیاء عربشاهی پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت و گویی انجام دادیم.

وی گفت: بازی را تماشا کردم و دلم گرفت. غم در وجودم موج زد. افسوس خوردم به این دلیل که چه بودیم و در فوتبال به چه روزی افتادیم. الجزایر را حریف بزرگی ندیدم ولی ما آنقدر بد بودیم که این تیم الجزایر خود را بزرگ نشان داد. هرچه گشتم ندیدم که تیم ما در تاکتیک دنبال چه اهدافی است. واقعا سر در نیاوردم. تیم ما به لحاظ مهره و بازیکنان مشکل ندارد اما از جهت فنی فاقد طرح و برنامه هستیم. اسکوچیچ هنوز به ترکیب تیم نزدیک نشده و نمی دانم که دستیارانش در کنار وی چه کاره هستند. قرار است با انگلستان، آمریکا و ولز در جام جهانی بازی کنیم اما در بازی های تدارکاتی الجزایر را بر می گزینیم. این نوع برنامه ریزی واقعا جای آفرین دارد!

عربشاهی اضافه کرد: دلم به این تیم ملی با بازی ای که انجام داد، در جام جهانی گرم نیست. تیمی که با ستاره هایش برنامه نداشته باشد، فاجعه است. کادرفنی تیم ملی گفته اند این مقدار انتقاد انصاف نیست. انصاف به چه می گویند. بد بازی کنیم، بد نتیجه بگیریم، آن وقت توقع تعریف و تمجید داشته باشیم.

عربشاهی در ادامه گفت: اعتقادی به بازگشت کی روش به تیم ملی که این روزها بحث آن داغ است، ندارم، چون مهار کی روش غیرممکن خواهد بود. وی از نظر ساختاری به تیم آسیب بزرگی زد. هرچند که اسکوچیچ را هم برای تیم ملی بزرگ نمی بینم. اگر قرار باشد در جام جهانی زنگ تفریح باشیم، چه اشکالی دارد از مربی ایرانی استفاده کنیم.

عربشاهی درباره وضعیت پرسپولیس نیز گفت: در فصل یارگیری اقدامات خوبی در این باشگاه صورت گرفته است به شرط اینکه کمبودها به درستی برطرف شود.

گفت و گو: اکبر عزیزی