پنجشنبه سی ام فروردین ماه
فومن آماده جشن بزرگ فرهنگی – ورزشی؛

تجلیل از خیرین و خادمین راستین ورزش

شهر زیبا و تاریخی فومن واقع در غرب استان سرسبز گیلان خود را برای برگزاری نخستین جشن تجلیل از خادمان ورزش آماده می کند. شهری که مملو از استعدادهای لایزال و البته در انتظار توجهات مسئولان عالی رتبه سال ها را شماره می کند.

بانی برپایی این اقدام خیرخواهانه و توام با حق شناسی عباس (سیامک) احمدزاده سندی است. ورزشکاری که در شورای شهر فومن مدافع حقوق شهروندان فومنی است و در عین حال ریاست هیات ورزش های همگانی شهر را برعهده دارد. وی در گفت و گو با البرز ورزشی هدف از برگزاری مراسم مورد نظر را تجلیل از خیرین و خادمانی می داند که بدون هیچ چشمداشتی برای سلامتی جوانان شهرشان مایه می گذارند. سالن می سازند و هزینه برگزاری مسابقات را برعهده می گیرند و به عنوان بخش خصوصی در شکوفایی و شادابی نسل جوان منطقه فومن ایفای نقش می کنند. احمدزاده سندی که خود فوق لیسانس فیزیولوژی ورزشی و از قهرمانان و ملی پوشان ورزش ووشو است، می گوید: مراسم تجلیل از خادمین و خیرین ورزش مردادماه برگزار خواهد شد و طی آن از مهندس موسوی، مالک فومن شیمی، حاج احمد خدابنده اهداکننده خانه کشتی، حاج حسن تقدسی نژاد معاون سابق امور مالی سازمان تربیت بدنی و صدا و سیما، حاج معین سمیع مالک هتل پنج ستاره شهر و حاج مظفر علیپور رئیس پیشین اداره ورزش فومن که به عنوان یک شخصیت بومی خدمات و آثار شایانی از خود بر جای گذاشته اند. این بزرگواران و تنی چندی دیگر به عنوان سفیران توسعه ورزش و سلامتی و مبارزه با مواد مخدر مورد تکریم و تجلیل قرار خواهند گرفت.

عضو کمیسیون ورزش شورای شهر فومن درباره نقش و تاثیر شورهای شهر در ورزش مناطق می افزاید: متاسفانه شهرداری ها به نوعی دچار ورشکستگی شده اند و حتی قادر به پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان خود نیستند؛ بنابراین نمی شود توقع کمک به ورزش مناطق را از آنها داشت.

قهرمان پیشین ووشوی دانشگاه های کشور می گوید: شهر فومن با داشتن این همه جوان با استعداد و تیم فوتبالی که در لیگ دسته سوم باشگاه های کشور بازی می کنند و ملی پوشانی که در تمام رشته ها حضور دارند از جمله نگین شیرتری بازیکن تیم ملی والیبال بانوان که نخستین لژیونر این رشته به کشور پرتغال است، از داشتن یک سالن یا یک مجموعه که دارای سکوی تماشاچی باشد، محروم است. از سویی دیگر فومن به عنوان یک شهر کشاورزی که از دستاوردهای مناطق صنعتی بی بهره است، برای پرداختن جوانانش به ورزش چشم به هزینه خانواده ها دوخته است و این بیشتر به دلیل اجاره دادن یا واگذاری اماکن ورزشی به بخش های خصوصی است که بیشترین لطمه را به ورزش همگانی زده است. گیلان به لحاظ جمعیتی پیرترین استان کشور است، اما فومن سرشار از جوانانی است که چشم به حمایت های مسئولان دوخته است.

گفت و گو: ج – دوستدار