جمعه دهم فروردین ماه
دیدار صالحی امیری بارئیس فدراسیون کشتی مجارستان؛

کشتی مجارستان به حمایت فدراسیون ایران نیاز دارد

 دکتر صالحی امیری و هیات همراه در محل فدراسیون کشتی مجارستان با رئیس و مسئولان کشتی این کشور دیدارو سپس از آکادمی کشتی بازدید کردند.

 در این دیدار دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر نصراله سجادی مشاور عالی و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک و علی اکبر شیریان هماهنگ کننده روابط ورزشی ایران و مجارستان، نمث سلیزار، رئیس فدراسیون کشتی و، معاون حزب حاکم مجارستان، پیتر باچا، مدیر اجرایی فدراسیون کشتی و عضو هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی، راسلو شوله مدیر آکادمی کشتی، تاماش لورینچ.، قهرمان المپیک و مدیر ورزشی آکادمی کشتی، چابا هگروش، قهرمان المپیک و سفیر آکادمی کشتی و راسلو انچین، دبیرکل فدراسیون کشتی حضور داشتند.

در این دیدار دکتر صالحی امیری با اشاره به توان بالای کشور مجارستان در برگزاری رویدادهای ورزشی اظهار داشت : ساختار آکادمی کشتی مجارستان مشابه ایران است و برای ما آشنایی با فرهنگ برجسته مجارستان و بازدید از آکادمی کشتی این کشور با این ظرفیت بالا افتخارآمیز است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کشتی ورزش اول کشور ایران‌است وظرفیت آن بسیار بزرگ و برجسته است افزود : قطعا با مسئولین ورزش کشتی ایران در راستای تعاملات بیشتر با کشتی کشور مجارستان و تقویت هرچه بیشتر روابط، نشست و مذاکرات مهمی خواهیم داشت

رئیس کمیته ملی المپیک با تحسین کمپ تیم های ملی کشور مجارستان گفت : ioc روی مجارستان با این امکانات حساب ویژه ای باز کرده است، دانشگاه تربیت بدنی این کشور نیز سطح بالایی از لحاظ علمی دارد و تعداد زیادی از مدیران و قهرمانان جوان ما در اینجا اموزش دیده اند.

دکتر صالحی امیری ضمن دعوت از مسئولان ورزش کشتی کشور مجارستان برای حضور در تهران از ضرورت عقد تفاهنامه برای توسعه ورزش و کشتی دو‌کشور در زمینه تبادل مربی، کمپ تمرینی مشترک، تقویت ظرفیت اموزش یاد کرد و افزود: جامعه ایران ذهنیت مثبت و خوبی بعنوان دوست نسبت به کشور مجارستان دارد و آمادگی همکاری مجدانه در زمینه های مختلف یاد شده را خواهیم داشت و سفارت کشورمان به نمایندگی از ما پیگیر خواهند بود.

رئیس کشتی مجارستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی و‌ابراز خوشحالی از حضور مسئولین ورزشی کشور ایران‌در بوداپست اظهار داشت : ریشه ما و ایران به همدیگر شباهت دارد، در هر دو‌کشور ورزش کشتی از اهمیت بالایی برخوردار است و قهرمانان و هواداران خود را دارد .

وی با تاکید بر اینکه اگر موفق به کسب میزبانی در ۲۰۲۳ شویم روی ایران حساب ویژه ای برای همکاری جدی باز کرده ایم افزود : دوست داریم کشتی گیران ما مثل شما باشند، کشتی چهارمین فدراسیون برتر مجازستان است و محبوبیت بالایی دارد و ورزشکاران ما با انگیزه بالا در رقابت های قهرمانی جهان شرکت می کنند .

رئیس فدراسیون کشتی مجارستان با استقبال از توسعه روابط ورزشی دو‌کشور گفت : با وزیر خارجه کشور مجارستان در خصوص تقویت ویژه روابط ورزشی و اولویت ورزش دو کشور صحبت داشته ام و امیدوارم هرچه زودتر همکاری های فی مابین آغاز شود .

نمث سلیزار در خاتمه با تاکید بر ضرورت همکاری و کمک متقابل ایران برای حفظ کشتی ادامه داد: ما به حمایت فدراسیون کشتی ایران نیازمندیم. کشتی ورزش ملی ماست و حمایت بسیاری می شود.

در ادامه از آکادمی کشتی مجارستان و تالار مفاخر کشتی این کشور، و کمپ تمرینی تیم های ملی کشتی مجارستان بازدید شد.