جمعه دهم فروردین ماه
قهرمانی آسیا و اقیانوسیه - کره جنوبی؛

پاراوزنه بردار ایران مدال نقره کسب کرد

در ادامه رقابت‌های پاراوزنه برداری قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در دسته ۶۵ کیلوگرم به مدال نقره و برنز دست یافت.


در ادامه رقابت های آزاد پاراوزنه برداری قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که در کره جنوبی در حال برگزاری است، امروز جمعه ۲۷ خرداد امیر جعفری نماینده وزنه بردار ایران در دسته ۶۵ کیلوگرم موفق به کسب ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز شد.

امیر جعفری در حرکت اول خود وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی را مهار کرد اما در دومین حرکت از مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی بازماند. ملی پوش ایران در حرکت سوم خود وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی را بالای سر برد و به مدال نقره دست یافت.

وی در مجموع با رکورد ۳۸۲ کیلوگرم توانست مدال برنز مجموع در قسمت مسابقات آسیا-اقیانوسیه و مسابقات آزاد را کسب کند.

همچنین علی سیفی دیگر نماینده ایران در دسته ۶۵ کیلوگرم، در حرکت اول، دوم و سوم از مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی بازماند و از دور رقابت ها حذف شد.

با توجه به اینکه رقابت‌ها به صورت آزاد و آسیا-اقیانوسیه برگزار می شود، برای هر سری از رقابت‌ها ۲ مدال برای انفرادی و مجموع اهدا می شود.

در بخش بانوان نیز سمانه هدی آق‌قلعه ملی پوش دسته ۸۶ کیلوگرم به عنوان نماینده ایران به روی تخته رفت. او در حرکت اول وزنه ۸۱ کیلوگرمی و در حرکت دوم وزنه ۸۷ کیلو را مهار کرد اما در حرکت سوم از مهار وزنه ۹۳ کیلوگرمی بازماند و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

ملی پوش ایران در مجموع همین گروه با رکورد ۱۶۸ کیلوگرم در رده چهارم مسابقات آسیا- اقیانوسیه و مسابقات آزاد قرار گرفت.

در ادامه این مسابقات، فردا شنبه ۲۸ خرداد فاطمه انصاری نماینده دسته ۶۷ کیلوگرم در بخش بانوان به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

در بخش مردان نیز سامان رضی و علی اکبر غریب شاهی نماینده ایران در دسته ۱۰۷ کیلوگرم و مهدی صیادی و احمد امین زاده در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم برابر حریفان خود رقابت خواهند کرد.