جمعه سی و یکم فروردین ماه
شبهاتی که نیاز به شفافسازی دارد؛

حذف عبدالله عزیزی از کشتی پایتخت

به جرات می توان ادعا کرد عبدالله عزیزی آخرین و مهمترین حلقه زنجیر اتصال علیرضا دبیر به صندلی ریاست فدراسیون کشتی بود که مورد بی مهری قرار می گیرد. پیش از عزیزی اغلب افراد موثری که فکر می کردند باید یک قهرمان المپیک هدایت فدراسیون کشتی را در دست بگیرد و با تمام وجود دبیر را حمایت کردند تا در مسند ریاست قرار گیرد توسط او کنار گذاشته شدند.

بی گمان اگر حمایت های همه جانبه آن مغضوبان و در راس آنان عبدالله عزیزی نبود دبیر در همان دور اول انتخابات، قافیه را به فرد ناشناخته ای چون نصیرزاده باخته بود. پاسخ دبیر به یاران مخلص قبل از انتخابات بدعهدی نسبت به آنان و به خدمت گرفتن مخالفان سرسخت خود از جمله همین نصیرزاده در ارکان فدراسیون بود. در این میان عبدالله عزیزی خیلی تلاش کرد تا هرطور شده با سکوت، تسامح و حفظ ظاهر، وضعیت موجود را تحمل کرده سخنی بر زبان نیاورد اما گویا این تدابیر نیز کارساز نیفتاد و فشار رئیس فدراسیون بر وی روز به روز فزونی گرفت. اخیرا کار به جایی رسیده که دفتر هیات کشتی نیز به لطایف الحیل از او گرفته شده و  عزیزی عملا به منطقه چهاردانگه در اطراف تهران هدایت شده است. با این وجود عزیزی همچنان مهر سکوت برلب زده و حرف و سخنی نمی گوید. فدراسیون قبلا دست هیات کشتی را از سالن توفیق قطع کرد، مکانی که  زمانی دست هیات تهران سپرده شده بود. گفته می شود در مجادله اخیر نیز قرار بوده این مکان فعلا در اختیار هیات قرار گیرد اما گویا فدراسیون بازهم بدعهدی کرده است. اکنون اما فدراسیون پا را فراتر از حیطه اختیارات خود فراتر نهاده و دست روی سالن قدیمی شهدای هفتم تیر تهران گذاشته است. گودبرداری، احداث مغازه و بازسازی دوباره سالن تمرین از جمله اقداماتی است که رئیس فدراسیون دستور آن را صادر کرده  مشخص نیست مکانی که متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان و نهایتا وزارت ورزش است چرا توسط فدراسیون بازسازی می شود. اصلا یک نفر پاسخ دهد دلیل این همه بازسازی توسط مسئولین فدراسیون چیست؟ چرا فدراسیونی که به دلیل مشکل مالی از اعزام یک پزشک به همراه تیم ملی امتناع می کند حاضر است میلیاردها تومان صرف بازسازی مکانی کند که چندی پیش توسط هیات استان و با صرف هزینه های گزاف بازسازی شده بود. اگر اسم این اقدام اسراف نیست، چه نام دیگری می توان برآن نهاد؟

رئیس هیات کشتی استان تهران به عنوان فرد مسئول باید پاسخگوی اتفاقات اخیر باشد. عبدالله عزیزی باید از کیان و جایگاه هیات دفاع و توضیح دهد چرا بی آنکه صورتجلسه ای تنظیم شود سالن شهدای هفت تیر را در اختیار فدراسیون قرار داده است؟  نقش وزارت ورزش و اداره کل ورزش و جوانان در این واگذاری چیست؟ و بالاخره اینکه شما در مقام رئیس هیات  کشتی استان تهران برابر اظهارات رئیس فدراسیون کشتی مبنی بر کم کاری چه دفاعی دارید؟ جامعه کشتی از نقش و تاثیرگذاری عبدالله عزیزی در انتخاب روسای فدراسیون های گذشته و شخص دبیر به خوبی آگاه است اما اکنون کار به جایی رسیده که در فقدان روسای هیات های شناخته شده و یک دل استانی، عزیزی قادر به حفظ دفتر هیات خود در شهر تهران نیست بنا براین باید او به جامعه کشتی پایتخت و افکار عمومی علاقه مند ورزش اول توضیح دهد که دلایل این اتفاقات چیست؟

نویسنده: احمد دباغ