شنبه یکم اردیبهشت ماه
آزموده ها در فوتبال بانوان؛

جهانچی: همه زحمتکشان را نمی بینند

در فوتبال بانوان آدم های تکراری زیاد هستند و یک روز می روند و روزی دیگر برمی گردند. کناره گیری مریم ایراندوست و بازگشت مریم آزمون به تیم ملی فوتبال بانوان از جمله این اتفاقات است.

تنی چند از مربیان فوتبال بانوان در گفت و گو با البرز ورزشی از بابت این چرخه گلایه مند بودند. اما ترجیح داده اند که مورد تهدید فدراسیون قرار نگیرند.

معصومه جهانچی مربی سرشناس انزلی در این باره اما خیلی شفاف و واضح سخن می گوید: خانم ها ایراندوست و آزمون هر دو همشهری من هستند و برای آنها احترام زیادی قائل هستم. ولی انتظار داریم که فدراسیون فوتبال رزومه کاری مربیان را در تمامی سطوح مورد بررسی قرار می داد و بر مبنای عملکرد مثبت کاندیداها تصمیم می گرفت. بحث خودم نیست که در تمامی رده ها مربیگری کرده ام و کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان ایران هم بودم. اما آیا فدراسیون فوتبال نمی توانست حداقل نظرات من، خانم کوهستان خسروی، فاطمه شریف، نیلوفر اردلان و مرضیه جعفری را جویا می شد. چه اشکالی دارد که به دیگران نیز فرصت مطرح شدن می داد.

جهانچی اضافه می کند متاسفانه فوتبال بانوان در فدراسیون متولی ندارد و افرادی هم جنبه مدیریت به خود اختصاص می دهند، سرد و گرم چشیده این ورزش نبوده و به چم و خم کارها واقف نیستند؛ بنابراین تصمیماتی می گیرند که مدون و واضح نیست. به نظر می رسد هر فردی که راه لابی را بلد باشد، بیشتر به چشم می آید در صورتی شخصیت بعضی از مربیان اجازه نمی دهد که برای گرفتن سمت به هر راهی گام بگذارد. امثال من تمامی درجات مربیگری آسیا را زیر نظر همین فدراسیون گذراندند و کار آکادمیک هم بلدیم و خانم ها و مدارس فوتبال و تیمداری در سطح لیگ را در کارنامه خود داریم. آیا برای دیده شدن باید واسطه تراشی کنیم؟

گفت و گو: لیلی قادری