پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
بی انگیزه گی در تیم ملی والیبال؛

رنگ به رخسار ستاره تیم نبود

تیم ملی والیبال ایران اگر به نمایش ضعیف خود در لیگ ملت ها ادامه بدهد، کاخ زیبایی که در اذهان عمومی از این رشته ساخته شده بود، فرو می ریزد. اعتقاد دارم تیم ملی نباید قایم به شخص باشد. اما واقعیت این است که ما نتوانستیم برخی از مهره های استثنایی را به خوبی محافظت کنیم.

ناصر پیشوا مربی بین المللی و پیشکسوت والیبال ایران با بیان این مطلب به البرز ورزشی افزود: ما باید حتی به چین می باختیم ولی صابر کاظمی با چهار سرویس خود تیم را از شکست نجات داد در حالی که همین صابر تبدیل به یک بازیکن ضعیف شده که سرمربی تیم ملی او را خط می زند. از بس که از این بازیکن در مسابقات داخلی، بین المللی، قاره ای و جهانی کار کشیده ایم دیگر انگیزه ای برای او باقی نمانده است. وقتی به چهره وی در برازیلا نگاه می کردم واقعا نوعی بی انگیزه گی در آن موج می زد و حیف است که ما نتوانیم بازیکنان خود را در چنین شرایطی احیا کنیم.

پیشوا اضافه کرد: من به آقای ارادت دارم اما مربی تیم ملی نباید باشگاه داشته باشد. چرا که خواسته یا ناخواسته به بازیکنان خود گرایش پیدا می کند. اکنون برای دور دوم لیگ ملت ها بردیا سعادت را در پست پشت خط زن دعوت کرده ایم. او دو سال پیش الماس والیبال ایران لقب گرفت و بعد به سرنوشتی دچار شد که اکنون صابر کاظمی را در بر گرفته است.

مربی باتجربه و کارشناس این رشته می افزاید: تیم ملی در داخل میدان به یک لیدر نیاز دارد. میلاد عبادی پور در یکی از بهترین تیم های دنیا بازی می کند ولی نقشی را که یک کاپیتان باید ایفا کند، از یاد می برد. یا مرتضی شریفی که هیچ پیشرفتی در این چند سال اخیر نداشته است اگر قرار باشد امثال شریفی در تیم ملی درجا بزنند چه بهتر که سرمایه گذاری خود را معطوف به جوانانی با آینده بهتر سازیم. البته همه این موارد نظر شخصی بنده است و امیدوار هستم که تیم ملی ما در تمامی میادین سربلند باشند.

گفت و گو: جمشید حمیدی