چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
توقف بسکتبال نوجوانان ایران؛

آرزومندی: پتانسیل بازیکنان ما عالی است

تیم بسکتبال نوجوانان ایران با نتیجه 66-72 مغلوب نیوزیلند شد و از راهیابی به جمع چهار تیم برتر آسیا – اقیانوسیه باز ماند و همانند دوره گذشته با توقف در سد مردان اقیانوسیه از راهیابی به جام جهانی باز ماند.

در این بازی بهترین بازیکن میدان محمدامین خسروی با کسب 26 امتیاز بهترین بازیکن دو میدان معرفی شد، اما تیم ایران به جایی نرسید.

علی آرزومندی مربی و کارشناس بسکتبال در تشریح و تفسیر عملکرد تیم نوجوانان ایران می گوید: بازیکنان ما از نظر سایز و شرایط قدی و مهارت های فردی در سطح مطلوبی قرار داشتند، اما تیمی که طی چند ماه گذشته سه سرمربی عوض کرده و در زمان فدراسیون قبلی هم دو بار مربی آن جا به جا شده بود، طبیعی است که به لحاظ روانی و هارمونی نتواند به جای بالایی دست پیدا کند. از اینکه نوجوانان ما صعود نکردند یک لحظه است اما صعود هم که می کردیم، 20 روز دیگر به مرحله ای بازمی گشتیم که اکنون هستیم. این تیم بازیکنان بسیار بااستعدادی دارد که اگر در مسیری درست قرار گیرند، آینده بسکتبال ما تضمین خواهد شد. ما باید قدم های توسعه محور را در بسکتبال پایه جاری سازیم، همان کاری که در والیبال انجام شده است. این تیم بازیکنان بسیار خوش آتیه ای همانند محمد امینی، جعفری و ... در اختیار دارد. می توانیم با برنامه ریزی درست از این پتانسیل برای داشتن تیم ملی پرقدرت بهره بگیریم.

گفت و گو: ج - دوستدار