جمعه دهم فروردین ماه
گفت و گو با مربی و کاپیتان سابق تیم ملی؛

مرشدی: تیم ملی جدید ساخته می شود

آینده ساختار بسکتبال کشور همین نوجوانان هستند که به نیوزیلند باختند، اما اگر قرار باشد دل به برد و باخت ها در این سنین ببندیم، به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی کنیم. اعتقاد دارم که ساختار مسابقات در تمام رده های پایه بسکتبال باید تغییر کند و با نگاهی نو هیات ها و باشگاه های کشور را به سازندگی ترغیب سازیم.

عباس مرشدی، کاپیتان و مربی سابق تیم ملی در گفت و گو با البرز ورزشی ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما در دوره گذشته نیز به نیوزیلند باخته بودیم و این بار نیز برای نباختن به میدان رفتیم. در صورتی که اگر با تفکر پیروزی راهی میدان می شدیم، فکر برنده شدن به بازیکنان نیز انتقال پیدا می کرد؛ البته برای کسب نتیجه باید تفاوت بین بازیکنان را هم در نظر گرفت. در صورتی که برای قهرمان شدن یا موفقیت باید بازیکنانی نزدیک به همدیگر داشت.

مرشدی که پانزده سال عضو تیم ملی بود و هشت سال مسئولیت کاپیتانی تیم ملی را برعهده داشت، درباره حضور ارمغانی در تیم ملی و آینده ملی پوشان ما در مسیر انتخابی جام جهانی نیز گفت: با احترام به همه مربیانی که در گذشته برای تیم ملی زحمت کشیده اند، معتقدم که فدراسیون بسکتبال با کادر جدید دنبال ساختن یک تیم جدید است. اسامی بازیکنان را که نگاه کنید، جوانگرایی به نسبت مشهودی را در تیم ملی خواهید دید. با این همه هدف خانواده بسکتبال این است که به جای فکر کردن به فرد، برای به اهتزاز درآوردن پرچم عزیز کشورمان دست در دست هم بگذاریم و تیم ملی ما را به سوی موفقیت سوق دهیم.

سرگروه پیشین تیم ملی در پاسخ به پرسش ما که فدراسیون هنوز دبیری برای خود انتخاب نکرده است، آیا این یک نقطه ضعف نیست، گفت: تصور من بر این است که رئیس جدید فدراسیون هنوز انتخابات اصلی خود را انجام نداده است و من به آقای داوری حق می دهم که بدون عجله و با اندیشمندی نسبت به انتخاب دبیر فدراسیون اقدام کنند. البته ایشان از من در این زمینه مشورتی نگرفته است، اما اگر نظر بخواهد، گزینه هایی را به ایشان پیشنهاد خواهم کرد.

مربی پیشین تیم های ملی رده های مختلف ملی در این مورد که در حال حاضر چه کاری را در بسکتبال انجام می دهد، گفت: پیگیر تاسیس یک مدرسه بسکتبال تخصصی هستم. این کار را با کمک آموزش و پرورش انجام می دهم و مدرسه بسکتبال ناروپرگاس با مربیان مجرب، نوآموزان را با در نظر گرفتن حرکات اصلاحی، روانشناسی و پیکرشناسی و ... برخواهند گزید تا به طریقه علمی بسکتبال بیاموزند و پشتوانه های ملی این رشته شوند.

گفت و گو: ج - دوستدار