پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

روسیه در تدارک تورنمنت بین المللی

بعد از کنار گذاشتن روسیه از فعالیت های بین المللی، بازیکنان و مربیان این کشور دچار خلاء زیادی شدند. براساس شنیده ها بسیاری از ستارگان والیبال این کشور حاضرند با کمترین پیشنهاد به لیگ های سایر کشورها بپیوندند. تا این لحظه اروپایی ها روی خوشی به رویکرد روس ها نشان ندادند.

بر این اساس سرگئی تتیوخین، مدیر اجرایی تیم ملی روسیه گفت:  این تورنمنت بین المللی بین تیم های ملی مردان در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد و ما از تیم های ملی والیبال آرژانتین، برزیل، کوبا و ایران برای شرکت در آن دعوت کرده ایم."

تیم ملی روسیه که از تمام مسابقات رسمی محروم شده است،  ٖ پس ازبازی های  اسپارتاکیادقرار است در ماه آگوست دوباره کنستانتین برایانسکی Konstantin Bryansky محددا مدیر مربی جدید  تیم روسیه شود.(اسپارتاکیاد یک رویداد ورزشی بین المللی است که توسط اتحاد جماهیر شوروی می شد. پنج اسپارتاکیاد بین المللی از سال 1928 تا 1937 برگزار شد. بعدها اسپارتاکیادها به عنوان رویدادهای ورزشی ملی کشورهای بلوک شرق سازماندهی شدند.)

تتیوخین گفت که قصد دارد یک تورنمنت دوستانه با اتباع خارجی از کشورهایی که در حال حاضر در روسیه حضور دارند، ترتیب دهد.

تتیوخین در مصاحبه با Match TV گفت : " دعوتنامه به بلاروس، ایران، چین، برزیل، آرژانتین، کوبا و سایر کشورها ارسال شده است. منتظر می مانیم تا ببینیم که آیا همه می توانند بیایند، مسابقات ما بعد از جام جهانی برگزار می شود ".

یادآوری می کنیم که تتیوخین یکی از پردوام ترین والیبال بازان جهان بوده که سال ها کاپیتانی تیم ملی روسیه را هم برعهده داشت.

 نویسنده: رحیم رحیم زاده