چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
کمبود پاسور باتجربه در تیم ملی؛

نوری: سازماندهی جدید فرصت می خواهد

عملکرد تیم ملی والیبال ایران در مصاف با ژاپن مطابق انتظار نبود. اما با توجه به پوست اندازی ای که در بازیکنان صورت گرفته، باید به کادرفنی فرصت بازسازی داده شود.

رحمت نوری، بازیکن سابق تیم ملی در جام جهانی 91 ژاپن و مربی بین المللی والیبال در گفت و گو با البرز ورزشی می افزاید: حضور بازیکنان جدید در تیم ملی ایجاب می کند که مربیان فرصت آزمون و خطا را داشته باشند تا بتوانند به شناخت بیشتری دست پیدا کنند. ما در دوره های قبلی به مربیانی مانند ولاسکو، کواچ و لوزانو فرجه داده بودیم تا بتوانیم برنامه های خود را اجرا کنیم. لذا این حق مربیان ایرانی است که بتوانند برنامه های خود را با فرصت کافی پیاده سازند. نوری اضافه می کند: همه تیم های شرکت کننده در لیگ ملت ها به جوانان خود فرصت تجربه اندوزی را داده اند. کما اینکه مشاهده می کنیم تیم هایی مانند برزیل نیز می بازند پس ما هم تحمل داشته باشیم و با ارائه طریق و برنامه ریزی فدراسیون و سرمربی تیم ملی کمک کنیم.

مدرس فدراسیون والیبال اضافه می کند: یکی از مشکلات ما نداشتن پاسورهای باتجربه است. درست که وادی در بین بازیسازان تجربیات بیشتری دارد، اما سال ها بود که به دلیل اصرار بر حضور مهدی مهدوی کنار سعید معروف فرصت تجربه اندوزی را از پاسورهای باتجربه گرفتیم. طبیعی است که در چنین شرایطی خلاء حضور بازیسازان جوان اما میدان دیده را حس کنیم.  برای رسیدن به قله های افتخار و سازماندهی دوباره تیم ملی کشورمان نیازمند زمان یشتر هستیم.

گفت و گو: جمشید حمیدی