پنجشنبه سی ام فروردین ماه

اخبار پشت پرده فوتبال

فدراسیون فوتبال به مهدی مهدوی کیا که در آلمان به سر می برد پیام داد که به ایران برگردد تا تمرینات تیم امید را برای شرکت در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از سر بگیرد. اینکه مهدوی کیا به ایران بر می گردد یا خیر، باید منتظر ماند. بازی های همبستگی از روز 18 مردادماه آغاز خواهد شد.

بعد از انتخاب غیرمترقبه صمد مرفاوی به سمت سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران، نوبت به گزینش دستیاران وی رسید. قرار است این همکاران توسط کمیته فنی فدراسیون بازبینی و معرفی شوند. از نگاه ما انتخابات دستیاران خیلی مبتنی بر منطق نیست و شاید هم جنبه سفارشی داشته باشد. امیدواریم که در زمینه انتخاب بازیکنان نیز منطق حاکم شود.

 

در روزهای بلبشویی که واسطه ها و ایجنت ها بازار داغ و گرمی در فوتبال پیدا کرده اند، چند واسطه شناخته شده بدجوری با درگیری فیزیکی از خجالت هم درآمدند تا جایی که سر و صورت آقایان از حالت طبیعی تغییر شکل داده است.

 

بد نیست بدانید که در قرارداد یحیی گل محمدی که موج بزرگی از سوی مخالفان به وجود آورده، این مواد گنجانده شده است که در صورت عدم موفقیت مبالغی از قرارداد وی کسر شود: قهرمانی در لیگ آسیا 5 میلیارد تومان و لیگ برتر برتر سه میلیارد، قهرمانی در جام حذفی دو میلیارد و پیروزی در دربی 500 میلیون تومان.

 

سیدجلال حسینی که قرار است در نقش مربی کنار تیم پرسپولیس باشد با 196 بازی رکورددار بالاترین مسابقه در پرسپولیس است. بعد از وی کریم باقری با 179 مسابقه و امید عالیشاه با 159 بازی در کارنامه پرسپولیس حضور دارند.

 

با آنکه در لیست پرسپولیس یک جا برای احمد نوراللهی خالی گذاشته شده بود، اما این بازیکن با ارسال پیامی به مدیران باشگاه اطلاع داد که من با تیم الشباب الاهلی تمدید کرده ام.

 

رامین رضاییان نه در پرسپولیس جای دارد و نه در سپاهان. او که به سپاهان پیشنهاد 20 میلیاردتومانی داده بود، باعث شد که اصفهانی ها قید وی را بزنند. رضاییان اکنون در آستانه قرارداد با یک تیم قطری است.

 

مذاکره پنهانی برای جذب مجتبی جباری جهت حضور در روی نیمکت استقلال با شکست مواجه شد. شرط جباری گرفتن حکم سرمربیگری استقلال بود. در صورتی که مدیران این باشگاه در نظر داشتند از وی به عنوان مربی در کنار سرمربی استفاده کنند. به این ترتیب آجورلو نتوانست از جباری یک مجیدی دیگر بسازد.

 

اگر تاریخ شروع لیگ جدید روز 29 مردادماه باشد، تمرینات پرسپولیس با بازیکنان جدید و قدیم از هفتم یا هشتم تیرماه کلید خواهد خورد. حضور هواداران در اولین جلسه تیم پرسپولیس بلامانع خواهد بود.

 

طی یکی، دو روز آینده از سرمربی خارجی تیم استقلال رونمایی می شود. راویان خبر آورده اند که سرمربی تیم استقلال جوان و باتجربه است و احتمالا از ایتالیا خواهد آمد.

 

احمد سعادتمند که روزگاری در فوتبال استقلال دستی بر آتش داشت، می گوید: شرایطی را به وجود آورده اند که مجیدی رفتن را بر ماندن ترجیح دهد. در زمان مدیریت من کسی دنبال استراماچونی نرفت. در سفر به ایتالیا با وکیل ماچونی صحبت کردیم که اگر مجیدی در لیگ ایران قهرمان شود، ماندگار خواهد بود در غیر این صورت شما یکی از گزینه ها خواهید بود.

 

در حالی که استقلالی ها به شدت دنبال جذب علی کریمی هافبک سابق خود هستند، این بازیکن اطلاع داد: «وقتی تیم مربی ندارد، من کجا برگردم. اولویت اول من بازی در ترکیه، قطر یا امارات است و تصمیمی برای بازی در ایران ندارم.»

گزارش: اکبر عزیزی