شنبه یکم اردیبهشت ماه
با رأی دیوان عدالت اداری؛

انتخابات وزنه برداری مردود شد

حدود یازده ماه پیش انتخابات فدراسیون وزنه برداری بعد از کش و قوس های فراوان برگزار شد. وعده مرادی با 22 رای به عنوان رئیس فدراسیون معرفی شد. در صورتی که سجاد انوشیروانی با یازده رأی بعد از وی قرار گرفت. طبق مقررات در چنین شرایطی فرد منتخب باید نصف به علاوه یک رای داشته باشد که این مساله لحاظ نشد.

سجاد انوشیروانی یکی از این کاندیداها که در مجمع آن زمان ۱۱ رای کسب کرده بود، به دیوان عدالت اداری شکایت و ابطال انتخابات را خواستار شد. شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری در چهارم اسفند ۱۴۰۰ رای بدوی مبنی بر ابطال انتخابات را صادر کرد که طبق آن  انتخابات ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۸ رسما ابطال اعلام شد.

پس از ابلاغ رای بدوی، علی مرادی در ۲۵ اسفند نسبت به رای بدوی اعتراض کرد. این پرونده حدود دو ماه در شعبه ۲۶ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در حال بررسی بود و حالا خبر می‌رسد که رای بدوی در شعبه تجدیدنظر تایید شده و ابطال انتخابات وزنه‌برداری به طرفین دعوی و وزارت ورزش و جوانان جهت اجرا ابلاغ شده است.

اکنون به نظر می‌رسد که در راستای اجرای این رای باید وزارت ورزش و جوانان برای فدراسیون وزنه‌برداری سرپرست تعیین کند.

 دوره ریاست فدراسیون وزنه‌برداری ۱۶ تیر ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد و علی مرادی در فاصله یک سال تا پایان دوره، در آستانه وداع با ریاست وزنه برداری و احتمالا برگزاری مجدد انتخابات قرار دارد.