پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

کشتی تهران قحط الرجال نیست

همان طور که پیش بینی کرده بودیم، رئیس فدراسیون کشتی نهایتا عبدالله عزیزی را از ریاست هیات کشتی استان تهران کنار گذاشت. در واقع کار به جایی رسیده بود که عزیزی چاره ای نداشت جز اینکه برابر خواسته های فدراسیون ایستادگی کند. همین ایستادگی منجر به برکناری وی شد.

به خاطر داشته باشیم که در این اقدام خلاف عادت مدیرکل ورزش تهران هم با رئیس فدراسیون همدستی کرد هر چند وی طی مصاحبه ای پر از تناقض تلاش کرد به نوعی حق به جانب صحبت کند و به نوعی قضیه را فیصله دهد اما اشتباهات پیاپی وی در بیان چند جمله نشان داد که جوادی از ورزش تهران اطلاع چندانی ندارد. او یکبار گفت کشتی باید به دست اهالی آن اداره شود؛ بعد تصریح کرد که عزیزی خود از قهرمانان بوده و قرار است و برکنار نشده وی به عنوان مشاور در کنار هیات خواهد بود. جالب تر از آن اینکه مدیرکل ورزش تهران عبدالله عزیزی را به نام رئیس پیشین فدراسیون فوتبال عزیزی خادم نامید! نهایتا اینکه فدراسیون کشتی امامی را که عنوان سخنگوی فدراسیون را یدک می کشد به عنوان سرپرست هیات کشتی استان تهران معرفی کرد. این مسئله باعث تعجب اهالی کشتی تهران شد که چرا با وجود این همه چهره شاخص و تحصیلکرده کشتی یک داور بازنشسته باید در راس هیات کشتی پایتخت قرارگیرد. شاید هم از نظر فدراسیون در تهران با قحط الرجال روبرو هستیم. تهران به این بزرگی و این همه قهرمان تحصیل کرده و کاربلد مثل حسن حمیدی، علی اکبرنژاد، هادی حبیبی و... امامی اصلا در حد و اندازه های کشتی تهران نیست ای کاش لااقل قاسم عسگری یار وفادار فدراسیون را که هم کشتی گرفته و هم سابقه مربیگری رادر کارنامه دارد به این سمت می گماردند.

امامی چگونه می تواند هیات کشتی استان تهران را که این همه هیات تحت پوشش داره به مدت پنج ماه اداره کند مگر اینکه بپذیریم فدراسیون در اندیشه مهندسی انتخابات آینده هیات تهران باشد. آقایان می توانستند این چند ماه را هم تحمل کنند تا دوره مسئولیت عزیزی به پایان برسد بعد اهداف خود را پیاده می کردند.

به هر حال و با توجه به اوضاع کشتی تهران باید منتظر روزهای بدتر برای کشتی پایتخت باشیم. اگر قرار بود عزیزی را با آن همه تجربه و سابقه اجرایی کنار بگذارند لااقل فردی را به عنوان سرپرست می گذاشتند که بتواند طی دوران حضور خود بهتر از عزیزی کار کند، منابع مالی بیاورد و خلاصه در کشتی تهران تحول به وجود آورد.

نویسنده: احمد دباغ