شنبه یکم اردیبهشت ماه
قهرمانی تکرار نشدنی استقلال؛

روشن: سیر تا پیاز جدایی مجیدی را می دانم

حسن روشن از شرایط کنونی تیم استقلال با البرز ورزشی گفت و گو کرد. مانند همیشه صراحت لهجه اش کم نظیر است. او به عنوان یک اسطوره در استقلال با دلسوزی از باشگاه محبوبش سخن می گوید و از بیان کاستی ها ابایی ندارد. فرصت طلبی در وجود این مرد با وجود معنی ندارد. آنچه در پی می آید گپ و گفت خبرنگار البرز ورزشی با وی است که می خوانید.

وی گفت: رفته اند مربی خارجی آورده اند، اما نامش را نمی گویند چون مدعی هستند که نمی خواهیم دلال ها بویی از این مساله ببرند. باشگاهی که از دست  دلال در هراس است باید گفت وامصیبتا. به دلال چه مربوط است. چرا راه را برای ورود دلال ها باز می گذارید؟ اگر در مورد الکس نوری توسط دلال ها نا کام ماندید، ضعف از باشگاه استقلال بود. باید عامل ناکامی که گفته شد دلال است، شناسایی و از ریشه قطع شود. نمی دانم چه کسی با مربیان صحبت می کند، اول باید او را شناخت و توجه داشت که چگونه مذاکره می کند.

 

باشگاه قائم به فرد

روشن ادامه داد: مربی آورده اند، اما نامش را نمی گویند. قائم باشک بازی راه انداخته اند که این بد است. در دنیا اگر قرار است مربی جدیدی وارد باشگاه جدید شود، از نیم فصل یا از پنج ماه قبل نام مربی جدید رسانه ای می شود؛ چون در دنیا باشگاه ها تیم مذاکره کننده مشخص دارند که نام آن تیم کمیته فنی است. در فوتبال ما و نزد باشگاه ها کمیته فنی دیده نمی شود، بدتر از مشخص نیست که چه کسی با نفرات جدید از جمله مربیان و بازیکنان خارجی مذاکره می کند. وقتی که امور قائم به شخص باشد، مشکلات پا برجا می ماند.

وی در مورد جدایی مجیدی از استقلال گفت: سیر تا پیاز این جدایی را می دانم. حالا که نفر جدید با تفکرات جدید به جای مجیدی وارد شده است، قهرمانی فصل پیش تکرار نخواهد شد. تفکر جدید برای باروری وشکوفا شدن به زمان احتیاج دارد، حتی به جرات می گویم، اگر مجیدی هم می ماند باز قهرمانی تکرار نمی شد. البته آن روزها ودر اواسط فصل گذشته همه می گفتند برای قهرمانی تلاش شود ،بنده تنها کسی بودم که بارها تکرار کردم و گفتم، حکم قهرمانی به نام استقلال نوشته شده و به آن هرگز شک نکنید.

روشن افزود: تا مادامی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فاقد کمیته فنی باشند، هر سال اتفاقات کنونی رقم خواهد خورد. برای رهابی از این چالش باید از جمع تمامی بازیکنان ملی پوش سابق پنج نفر انتخاب شوند تا با تشکیل کمیته فنی امور نقل و انتقالات و فنی تیم را زیر نظر داشته باشند در این حالت نه فساد ایجاد خواهد شد و نه دلال جرات ورود را پیدا خواهد کرد. طبیعی است که افتخارات نصیب مدیرعامل خواهد گشت و بدبختی ها و هجمه ها به سمت کمیته فنی سرازیر می شود.

 

محصولات تاریخی رایکوف

پیشکسوت استقلال ادامه داد: هنوز نمی دانیم مربی جدید استقلال کیست و برای چه او را آورده ایم. وقتی قرار است هزینه شود، باید شاهد برداشت محصول هم باشیم. کاری که رایکوف کرد. فوتبال ما هنوز که هنوز است از محصولات به یادگار مانده رایکوف تغذیه می کند. ما کی روش را هم آوردیم. چه چیز مثبتی از خود به یادگار گذاشت. ماندگاری در فوتبال مهم است.مانند ماندگاری کارهای مثبت دادگان در فوتبال.نباید کسی را به فوتبال یا به باشگاه ها آورد که کسی اورا نمی شناسد. مانند مربی کنونی استقلال که در تاریکی ان را وارد کرده ایم تا مبادا دلال ها متوجه آن شوند. باشگاه استقلال هنوز مربی خودش را نمی شناسد، اقدام به یارگیری یا تمدید قرارداد با بازیکنان کرده است.این بد است.این همان قائم به شخص است،اگر مربی جدید گفت بازیکنان جدید با تفکرات تاکتیکی من سازگار ندارند وهمه را پس زد انوقت چه بایدکرد؟ حرکت از بالا به پائین نتیجه معکوس خواهد داشت. این در حالی است که هوادار توقع دارد که چون مربی خارجی اورده ایم باید با مربی خارجی نتیجه گرفت.

وی در خاتمه گفت: اول باید مربی را معرفی کرد وسپس بازیکن گرفت.چیزی که در فوتبال ما برعکس انجام می شود. به این دلیل است که هزینه ها دلاری در جوی آب سرازیر می شود.

گفت و گو: اکبر عزیزی