پنجشنبه سی ام فروردین ماه
شاگردان و تخریب استادان؛

شعبانیان: وقت ما صرف رفع نواقص شد

تیم والیبال دختران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به خلق شگفتی نشد و همانند ادوار گذشته از راهیابی به جمع شش تیم برتر باز ماند.

این قضیه انتقاد زیادی را در پی داشت. اما میترا شعبانیان سرمربی این تیم در گفت و گو به البرز ورزشی می گوید: ما از تغییر ناگهانی سنین مسابقات لطمه خوردیم زیرا رقبای ما همه از بازیکنان زیر 18 سال سود بردند در صورتی که بهترین های تیم ما 16-15 سال نداشتند. از سویی دیگر بحث چگونگی استعدادیابی و پرورش بازیکنان نخبه است که خوشبختانه خانم دکتر محمدیان نایب رئیس فدراسیون به درستی به آن اشاره کرد. اینکه در اردوهای طولانی مدت خود فقط بخواهیم تکنیک ها را یاد بدهیم یا درباره بازی با دست دفاع بازیکنان وقت بگذاریم، بیشتر اوقات ما صرف آموزش می شود و فرصت کار حرفه ای و تاکتیکی وجود نمی آید. شما در البرز ورزشی از قهرمانی دختران ژاپن گفتید و اینکه چرا ما نمی توانیم تفاوت در همین نکات پایه ای است که باید در کانون های آموزشی جدی گرفته شود.

شعبانیان درباره جدایی اش از تیم پیکان و نداشتن تیم باشگاهی نیز می گوید: متاسفانه در ورزش ما باب شده که شاگرد زیرآب مربی را می زند. وقتی حرمت ها و کسوت نادیده گرفته می شود، دیگر اعتمادی وجود نخواهد داشت. ما باید قدردان اشخاصی باشیم که دست مان را می گیرند و با خود به مراتب بالا می رسانند و این بحثی است که باید در دنیای مربیگری چه در بخش آقایان و چه در حوزه بانوان رعایت شود. من در باشگاه پیکان چند عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی خلق کرده بودم اما بدون حتی یک تشکر خشک و خالی عذر مرا خواستند.

گفت و گو: ج - دوستدار