پنجشنبه نهم فروردین ماه
رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا- قرقیزستان؛

پیردایه راهی دیدار رده بندی شد

مسابقات 7 وزن دوم رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا از صبح امروز در شهر بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است.

 در پایان رقابت های مقدماتی، امیرمحمد نوازی در وزن 45 کیلوگرم، غلامرضا اسدی در وزن 51 کیلوگرم، عرفان علیزاده در وزن 92 کیلوگرم، محمدرضا لطفی در وزن 110 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و سجاد پیردایه در وزن 60 کیلوگرم نیز راهی دیدار رده بندی شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 45 کیلوگرم امیر محمد نوازی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل مونختوگس امگالان از مغولستان به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 7 بر صفر و ضربه فنی از سد عظیم بردی آشیرگولیف از تاجیکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. نوازی عصر امروز برای کسب مدال طلا به مصاف نینگاپا گاناوار از هند می رود.

در وزن 48 کیلوگرم که با حضور 7 کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار می شود، امیررضا تیموری زاد در گروه 4 نفره قرار گرفت. وی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر مقابل لئو آکاگی از ژاپن شکست خورد.

 وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مغلوب مونخدال دارخانبات از مغولستان با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شد و در دور سوم نیز مقابل شوبهام آچاپاله از هند با نتیجه 10 بر صفر کشتی را واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 51 کیلوگرم ، غلامرضا اسدی در دور نخست با نتیجه 5 بر 2 عظیم عبدیکالیکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 11 بر 9 از سد عباس بک کوبیلوف از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. اسدی در دیدار پایانی به مصاف نوردانات آیتانوف از قزاقستان می رود.

در وزن 55 کیلوگرم ابوالفضل شمسی پور در دور نخست با نتیجه 13 بر صفر مقابل جونگ پیل یونگ از کره جنوبی به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر 2 مغلوب اودسوران باتخو از مغولستان شد و با توجه به شکست کشتی گیر مغول در مرحله نیمه نهایی، شمسی پور از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم سجاد پیردایه در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر محبوب الام از بنگلادش را مغلوب کرد.

وی در دور بعد با نتیجه 4 - 4 مغلوب جواهر چولیبویف از ازبکستان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، پیردایه به دیدار رده بندی رفت وی در این دیدار به مصاف سورابه از هند می رود.

در وزن 92 کیلوگرم عرفان علیزاده در دور اول با نتیجه 4 بر 1 مقابل شرزاد پویونوف از ازبکستان پیروز شد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 9 بر صفر اورازموهامت حاج علی اف از ترکمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیزاده در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 از سد ساحیل جاگلان از هند گذشت و به دیدار فینال راه یافت. حریف نماینده کشورمان در دیدار فینال کامیل کوراگلیف از قزاقستان است.

در وزن 110 کیلوگرم محمدرضا لطفی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر رنتسندارجا مونخباتار از مغولستان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 10 بر صفر خیکماتولو کوربانوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.