پنجشنبه سی ام فروردین ماه

نقل و انتقالات فوتبالی

شهاب زاهدی بازیکن پیشین تیم پرسپولیس که به فوتبال اوکراین پیوسته است و به دلیل شرایط جنگی کشور اوکراین در مجارستان اقامت گزیده، طبق نظر فیفا به بازیکن آزاد تبدیل شد تا تیم جدیدش را انتخاب کند وی روز گذشته با ارسال پیام به گل محمدی اعلام کرد حاضر به بازگشت به پرسپولیس است که این موضوع مورد موافقت واقع شده است.

اگر امروز سعید صادقی وضعیت خود را با پرسپولیس مشخص نکند، پرسپولیس با توجه به مهلتی که به وی داده بود، قید او را خواهد زد.

 

شکایت باشگاه پرسپولیس از شجاع خلیل زاده به فیفا ارسال شد. اختلاف این دو بر سر مسایل مالی و به نحوه انتقال شجاع به تیم های قطری بر می گردد. شجاع برابر انتقالش به قطر حق باشگاه را نپرداخته است.

 

باشگاه سپاهان که همچنان بدون مربی است، لیست خرید بازیکنان جدید خود را رسانه ای کرد؛ مهدی شیری، علی کریمی، میلاد زکی پور، محمد خانزاده، آرمین سهرابیان، گادوین منشا و پیمان بابایی.

 

احسان پهلوان بدون خداحافظی از گل محمدی و پرسپولیسی ها با دریافت مبلغ 20 میلیارد تومان برای دو فصل به فولاد خوزستان پیوست.

 

هیات فوتبال تهران به تیم های لیگ برتری و دسته دوم باشگاه های تهران اعلام کرده است. سرپرستان تیم ها با در دست داشتن معرفی نامه از سوی باشگاه جهت دریافت برگه های قرارداد به هیات فوتبال تهران مراجعه کنند.

 

رضا مرتضی زاده دستیار محمد ربیعی در تیم مس رفسنجان قرارداد خود را با این تیم تمدید کرد. مرتضی زاده از آن دست مربیانی به شمار می آید که از فوتبال پایه با کسب افتخارات بزرگ پرآوازه شد و اکنون چند سالی است که به عنوان مربی طراح برنامه مورد توجه تنی چند از تیم های لیگ برتری واقع شده است. وی فصل پیش با تیم مس رفسنجان همکاری داشت. در این فصل هم با همین تیم خواهد بود. او به کار بیشتر تمایل نشان می دهد تا آنکه جلوی دوربین دیده شود.

 

بد نیست از باشگاه مس رفسنجان بدانید که این باشگاه با صدور اطلاعیه ای برای واسطه ها خط و نشان کشیده و اعلام کرده است در صورت دریافت هرگونه رد پا در خصوص مذاکره با بازیکنان تیم ما از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد خواهد شد.

 

ریکاردو ساپینتو مربی پرتغالی تیم استقلال که شب گذشته وارد تهران شد. امروز چهارشنبه همراه با آجورلو در مراسم معارفه حضور پیدا خواهد کرد و در پی آن در مصاحبه اختصاصی با عوامل رسانه ای باشگاه استقلال شرکت خواهد داشت.

 

محمد نوری پیشکسوت فوتبال استقلال در یک اظهارنظر تند علیه سید صادقی عنوان کرد بی جهت این بازیکن را بزرگ کرده اند و او هم در این فرصت به بازارگرمی دست زده و هر روز توسط مدیر برنامه هایش مبالغی را مطرح می کند که توانایی این بازیکن در حد و اندازه مبالغ مطرح شده نیست.

 

پیروز قربانی بازیکن سابق تیم استقلال و مربی کنونی تیم رایکای بابل هرگونه همکاری اش در کنار ساپینتو مربی پرتغالی را رد کرد. قربانی همچنین اضافه کرد اگر قرار است ووریا غفوری از تیم استقلال جدا شود و او در این تیم بدون جایگاه بماند، لازم است که شأن و شخصیت او حفظ شود. او برای استقلال کم زحمت نکشیده است.

 

به زودی کمیته فنی باشگاه استقلال شکل خواهد گرفت. فعلا این کمیته با سه عضو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. مجید جلالی، آرش برهانی و میثم منیعی سه عضو این کمیته هستند.

 

اولین واکنش ساپینتو به مدیران باشگاه فعلا با بازیکنان فصل پیش تمدید نکنید. بگذارید با نظر من این کار صورت بگیرد. با توجه به نظریات ساپینتو، روزبه چشمی همچنان بلاتکلیف باقی ماند و او باید طی امروز و فردا از بین استقلال و تراکتور یک تیم را انتخاب کند.

 

کاوه رضایی که قرار بود به پیراهن استقلال برسد، ناگهان از لیست آبی ها خارج شد. دلیل آن را استقلالی ها مصدومیت وی را دانستند اما کاوه در واکنش به این نکته اعلام کرد اگر قرار است نباشیم، راست و ساده و راحت بگویند. نیازی به شما نیست، اما اینکه گفته شده مصدوم است، حرف خوبی نیست. من کجا مصدوم هستم. اتفاقا من سالم تر از شما هستم. ما رفتیم. از دروغ گفتن فاصله بگیرید.

 

از اولین خرید ساپینتو رونمایی شد. یک مهاجم تراز اول پرتغالی از سوی مربی پرتغالی به آجورلو پیشنهاد شد. اتفاقا این مهاجم بسیار گران قیمت است. باید منتظر واکنش آجورلو ماند. اگر موافقت شود، ارسلان مطهری از لیست خارج خواهد شد.

 

گاسیانو دیاز موریرا مهاجم برزیلی با پرسپولیس به توافق رسید. وی ظرف چند روز آینده برای عقد قرارداد به تهران خواهد آمد.