جمعه دهم فروردین ماه
لیگ ملت های والیبال جهان

برزیل بعد از شکست امریکا

تیم ملی والیبال ایران مانند بیشتر ادوار لیگ ملت های جهان درمیان ناامیدی فراوان یک بازی درخشان ارائه داد تا ثابت شود که ما ایرانی ها مردان روزهای سخت و بسیار غیر قابل پیش بینی هستیم.

شکست سه بر صفر امریکا تنها تیم بدون باخت لیگ ملت ها تا این لحظه سورپرایزی بود که یاران بهروز عطایی خلق کردند.

در این مسابقه تیم ایران با دریافت های خلیلی خوب میلاد عبادی پور و امیرحسین اسفندیار و البته تلاش های دیدنی محمدرضا حضرت پور نقایص مسابقات قبلی را پوشش دادند و محمد وادی نیز اوج بازیسازی خود را به نمایش درآورد.

مهدی جلوه بهتر از پیش و امیر سرلک حضوری موثر داشتند هرچند که ستاره آبشار زن های تیم ملی باز هم امین اسماعیلی نژاد بود.

امریکایی ها هرگز نتوانستند او را مهار کنند. خوشبختی والیبال ما این است که در پست قطر پاسور استعدادهای بالنده را سالی یکبار رو می کند.

اسپرو سرمربی تیم ملی ایالات متحده بازیکنان ایرانی را ستود. این مربی اما با اینکه شکست تیمش را حتمی دیده بود اما دست از آزمون جوان ها نکشید و حتی در لحظات بحرانی حاضر نشد از اسمیت شوجی و راسل بهره بگیرد.

نگاه یانکی ها به المپیک و توجه به جوانانی چون اینسن، جندریک، دیفالکو و توانیگاست. او حتی از این پاسور جوان هم کمتر استفاده کرد.

تیم ملی ایران با این پیروزی دلچسب و به نوعی غرورآمیز ساعت 18:00 امروز مقابل یکی از غول های دیگر والیبال جهان قرار می گیرد.

برزیلی ها اما خیلی روی فرم نیستند. بنابراین اگر ملی پوشان ما دریافت خوبی مقابل سرویس های خطرناک مردان سرزمین قهوه داشته باشند شاید که شاهد نبرد دلپذیر دیگری باشیم.

نویسنده: جمشید حمیدی