پنجشنبه سی ام فروردین ماه

حمید درخشان: نباید از گل محمدی خرده گرفت

حمید درخشان پیشکسوت فوتبال پرسپولیس که در حال حاضر با تیم سایپا در لیگ دسته اول همکاری دارد، در ارتباط با فاش شدن قرارداد یحیی گل محمدی که باعث موج در فوتبال شده است، می گوید.

اینکه قرارداد گل محمدی فاش می شود، کار خوبی نیست. معمولا در هیچ جای دنیا اصل قرارداد بازگو نمی شود و جزو اسناد محرمانه است.

 

اعتقاد دارم که گل محمدی حق خود را گرفته است. حالا برخی ها از این بابت نگران هستند، جالب نیست.

 

مربیگری شغل است و این شغل از نوع زیان آور تلقی می شود. استرسی که یک مربی دارد شاید در هیچ شغلی دیده نمی شود. وقتی که یک مربی طغیان می کند و کنترل را از دست می دهد باید نگران شد. این رفتار از همان استرس کار به حساب می آید.

 

یک مربی با سلامتی خود بازی می کند؛ بنابراین هر آنچه که دریافت می کند، حقش است. نباید از نوع قرارداد یا فنی یحیی گل محمدی خرده گرفت. او برابر این دریافتی جانش را کف دست قرار داده است.

 

نوع یادگیری و خریدهای تیم پرسپولیس را تا به امروز مطلوب دیده ام. باید یکی، دو بازیکن جدید هم به تیم اضافه شوند. اکنون در درون دروازه و خط دفاع و خط میانی یک نوع آرامش دیده می شود. در خط حمله به عنوان یک تمام کننده تمام عیار نیاز به مهاجمی است که بوی گل بدهد.

 

فکر می کنم هر آنچه که در فصل گذشته پرسپولیس نتوانست در خریدهایش خوب عمل کند و آن هم به خاطر محدودیتی که داشت در این فصل به جبران پرداخته است و از هم اکنون به استقلال روزهای خوب رفته است.

 

گل محمدی باید با تیمی که در اختیار گرفته است بیشترین و بهترین نتایج را کسب کند. در این فصل همه چیز آماده و مهیا برای کسب نتایج خوب و به آغوش کشیدن جام های قهرمانی است.

 

اگر درخصوص دستیاران گل محمدی اندکی هوشیارانه عمل شود. پرسپولیس می تواند در لیگ برتر و حتی در فوتال اسیا بار دیگر پرآوازه شود.

 

قراردادن یکی، دو دستیار خارجی می توان تنش روی نیمکت را به آرامش تبدیل کند. ترکی ایرانی با خارجی در کادرفنی را بنده بهتر از ترکیب خارجی با ایرانی می پسندم.

 

شک ندارم که لیگ بیست و دوم می تواند یکی از جذاب ترین لیگ ها باشد؛ زیرا تیم های مدعی بدجوری در بازار نقل و انتقالات به دنبال تقویت تیم خود هستند.

 

اصولا در لیگ برتر باید هزینه کرد. باید خریدهای بزرگ انجام داد. باید بازیکنان صاحبنام را به تیم راه داد تا در جنگ ماندن و بقاء و سقوط همه چیز متمایز دیده شود. تیمی که جرات خرج و هزینه کردن را ندارد نباید در سطح اول فوتبال کشور حضور داشته باشد. لیگ برتر که بالاترین سطح فوتبال ما را تشکیل می دهد محل عرض اندام مردان بزرگ و با دل و جرات است.

 

به اعتقاد من نباید درخصوص هزینه در فوتبال لیگ برتر به اعتراض انتقاد دست برد. فوتبال صنعت است. چرخ صنعت با هزینه کردن حرکت خواهد کرد تا در نهایت به بهره برداری بر سد. به این می گویند سرمایه گذاری.

گفت و گو: اکبر عزیزی