چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

پیروز قربانی: روزهای سخت در انتظار است

پیروز قربانی پیشکسوت فوتبال استقلال که در حال حاضر با تیم رایکای بابل در نقش سرمربی همکاری دارد، درخصوص توافق ساپینتو با استقلال نقطه نظرات خود را اینگونه بیان کرد.

برای ساپینتو در استقلال آرزوی موفقیت دارم. اگرچه گفته شده است که او مربی بزرگی است اما باید کارنامه او را در فوتبال خودمان مورد ارزیابی قرار داد.

 

البته نباید زحمات مجیدی نادیده گرفته شود. او با پین مربی ایتالیایی به موفقیت رسید. در ایجاد ساختار دفاعی تیم استقلال پین نقش بزرگی داشت. دانش فنی او در ساختار دفاعی تیم استقلال باعث شد تا استقلال کمتر گل بخورد و این عامل باعث شد تا استقلال به روزهای خوب برگردد.

 

اعتقادم بر این است که باید در کنار ساپینتو مربیان ایرانی قرار بگیرند. دستیار ایرانی باید کمک اول باشد اما شنیدیم که این مربی پرتغالی در نظر دارد که دستیاران اول و دوم خود را از مربیان خارجی تشکیل دهد.

 

اگر چنین شود روزهای سخت در انتظار تیم استقلال خواهد بود؛ زیرا در روزهای بحرانی این مربی ایرانی است که می تواند تیم را جمع کند.

 

کاری که مجیدی کرده شایسته بود او در کنار خود پین را قرار داد تا خودش تیم را جمع کند و پین به لحاظ مسایل فنی کمک حالش شود.

 

استراماچونی به هنگام حضورش در استقلال روزهای سخت را گذراند. اما زمانی که مربی ایرانی را کنار دست خود قرار داد، تیم استقلال روی غلتک افتاد.

 

نمی خواهم به مسایل ریز ورود پیدا کند، اما برخی از بازیکنان فعلی را می توانیم همراه استقلال نداشته باشیم.

 

در خریدهای جدید حتما باید نظر ساپینتو لحاظ شود. در غیر این صورت راه فرار برای عدم نتیجه گیری او باز گذاشته شده است.

 

ساپینتو در راه شکار جام های قهرمانی اندکی زود لب به سخن گشود؛ چون در فوتبال ایران بسیاری از تیم ها هم تشنه و هم گرسنه شکار جام هستند. باید او صبر می کرد و سایر تیم های ایرانی را می دید و سپس صرف از شکار جام می زد.

گفت و گو: اکبر عزیزی