جمعه دهم فروردین ماه

آهنگران: ساپینتو راه را اشتباه رفت

صحبت های ساپینتو سرمربی جدید تیم استقلال در اولین مصاحبه مطبوعاتی اش باعث شد تا برخی از پیشکسوتان فوتبال برابر حرف های او به نکاتی اشاره داشته باشند. هادی آهنگران پیشکسوت و ملی پوش سابق اکباتان در این رابطه نکاتی را یادآور شده که خواندنی و شنیدنی است.

انتخاب یک مربی خارجی برای تیم استقلال در این مقطع یک کار اصولی بود که از سوی مدیریت باشگاه به کار گرفته شد. چاره ای وجود نداشت چون گزینش مربی داخلی می توانست برای استقلال چالش برانگیز شود.

 

جدایی مجیدی را حرکت حرفه ای نمی دانم. اگر قرار بود که او در پایان فصل از استقلال جدا شود، حداقل باید کادر مدیریت باشگاه را از چند ماه پیش مطلع می کرد تا آنها فرصت برای انتخاب مربی جدید به اندازه کافی داشته باشند. البته در فوتبال حرفه ای چیز غیرممکن وجود ندارد اما در کنار فوتبال حرفه ای رسم جوانمردی هم باید رعایت شود.

 

امیدوارم که ساپینتو در استقلال به موفقیت برسد. اما برخی رفتارهای او نشان داد که وی نمی تواند یک مربی کاملا حرفه ای باشد.

 

یک مربی حرفه ای هرگز و قبل از اینکه تیمش را بشناسد، دست به اظهارنظر نمی زند.

 

او وقتی که فوتبال ایران را نمی شناسد و مهم تر از آن حتی بازیکنان تیمش را نمی شناسد، چگونه به خود اجازه می دهد تا پای صحبت های خود، دیگران را به تحریک و زاویه برای تیم استقلال درست کند.

 

برای مربی که همه چیز تیمش نامعلوم است. چگونه وعده های آنچنانی می دهد تا توقع هواداران تیم را بالا ببرد. وعده تشنه و گرسنه چهار جام هستم. بیش از آنکه توقع هواداران را بالا ببرد. بیشتر به زبان خودش تمام خواهد شد. اگر جامی و قهرمانی به اردوی استقلال نیامد آن وقت چگونه می تواند پاسخگو باشد.

 

شک نکنید با صحبت های ساپینتو از هم اکنون چندین تیم در برابر او و تیم استقلال گارد و زاویه گرفته اند. به اعتقاد من ساپینتو ابتدا باید به سراغ تیمش می رفت و پس از آشنایی با مسایل فنی بازیکنانش آنگاه آدرس شکار جام ها را می گرفت.

 

مدیریت باشگاه که در آن روز شاهد صحبت های ساپینتو بود، باید سریعا به این صحبت ها ورود پیدا می کرد تا آرامش برقرار شود. متاسفانه چنین نشد و بلکه با تایید آن صحبت ها و اضافه شدن پیاز داغ ان زاویه بندی ها شدت بیشتری به خود گرفت.

گفت و گو: اکبر عزیزی