جمعه دهم فروردین ماه

مطهری: به دنبال تیمی در حد آسیا هستیم

حمید مطهری پس از جدایی از پرسپولیس به تیم نساجی پیوست تا کارش را با این تیم دنبال کند.

سرمربی جدید نساجی در گام اول کادرفنی را تکمیل کرد تا کار جدی آغاز شود. انتقال چند بازیکن جدید به این تیم حکایت از آن دارد که مطهری به دنبال بلندپروازی با تیم نساجی است. صحبت های او را با خبرنگار البرز ورزشی می خوانید.

مسئولیت من در تیم جدید با مسئولیتی که در گذشته با سایر تیم ها داشتم متفاوت است. در اینجا تصمیم گیرنده مسایل فنی هستم و قطعا باید پاسخگو هم باشم.

 

نساجی با هوادارانش یک تیم پرشور است. با این هواداران می شود به اهداف خود با سرعت بالا نزدیک شد.

 

باید تیمی را ساخت که فقط به لیگ برتر فکر نکند. ما نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستیم. باید تیمی در حد آسیا ساخت.

 

طبیعی است که کار ما در این فصل سخت خواهد بود. باید در لیگ برتر توانایی خود را به رخ کشید در آسیا از حقوق فوتبال ایران دفاع کنیم.

 

در نقل و انتقالات حضور داریم، اما پرسر و صدا نیستیم. به اندازه بضاعت خود به دنبال بازیکنان جدید خواهیم رفت.

 

بازیکنانی را نشانه رفته ایم که بتوانند نقاط کور تیم را پوشش داده و به روشنایی تبدیل کنند.

 

برای خرید بازیکنان جدید اهدافی را دنبال می کنیم. بازیکنانی مدنظر قرار خواهند گرفت که دلشان با تیم و هواداران نساجی باشد.

 

به دنبال ریخت و پاش نیستیم اما تیمی را خواهیم بست که برابر حریفان ساده دیده نشویم.

 

در منطقه شمال و مازندران بازیکنان با استعداد فراوان وجود دارد. پتانسیل تیم نساجی زبانزد است. ما از بازیکنان بومی غافل نخواهیم بود اما برای یک تیم حرفه ای باید به بازیکنان غیربومی هم توجه داشت.

 

از پرسپولیس به صورت تفاهم طرفین جدا شدم. هرگز پرسپولیس را فراموش نخواهم کرد اما در فوتال حرفه ای نمی شود هر سال و همیشه به صورت قدرت مطلق باقی ماند.

 

فصلی که با پرسپولیس گذشت، دوران سختی بوده بضاعت ما محدود بود. اگر دیگران جای ما بودند با بضاعتی که داشتیم هرگز به مقام دوم نمی رسیدند. بهترین مقامی که به دست می آورند از مکان پنجم به پایین بود اما با همان بضاعت به مکان دوم رسیدیم.

 

شرایط خاصی داشتیم. نه پول بود، نه پنجره ای باز بود، نه بازیکن داشتیم و بسیاری از مسایل جانبی با پرسپولیس سازگار نداشتند. با این حال نایب قهرمان شدیم. این اتفاق ساده به دست نیامد و عمدتا به خاطر مسایل فنی به این رشد رسید.

گفت و گو: اکبر عزیزی