جمعه سی و یکم فروردین ماه
حضور موفق در جام جهانی در اولویت است؛

مجلس در میدان عمل حامی تیم ملی باشد

بعد از اظهارات نیکزاد و اقدام بعضی از نمایندگان محترم کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تغییر مربی تیم ملی و استفاده از یک مربی ایرانی فضای جدیدی ایجاد شد.

جالب اینکه راستینه مسئول فراکسیون ورزش مجلس صراحتا گفت: صحن‌مجلس جای طرح مباحث تخصصی فوتبال نیست!

بعد از لغو‌بازی تدارکاتی با کانادا  و برپایی اردو در قطر و بازی با الجزایر ،کارشناسان و متخصصان امر نقدی به موضوعات آماده سازی تیم داشتند.

در این زمینه همه متفق القول بودند که با تصمیمات شتابزده و یک شبه نمی توان نگاه امیدوارانه ای به عملکرد تیم ملی در جام جهانی داشت.

طیف گسترده ای از صاحبنظران برگزاری اردو در هوای شرجی و ‌گرم دوحه را محل مناسبی  نمی دانستند و اعتقاد داشتند تیم ملی برای استفاده بهینه از زمان نیازمند کمک دولت، مجلس، وزارت ورزش است و در حوزه دیپلماسی باید به نحو احسن از توان وزارت امور خارجه استفاده شود.

طبیعی است  همسو با دغدغه و نگرانی مردم و هواداران فوتبال، نمایندگان محترم مجلس به ویژه اعضا کمیسیون فرهنگی مجلس هم‌ به صحنه آمده و به فکر چاره‌ باشند.

این دغدغه را می توان با طرح موضوعات حمایتی در مجلس و تصویب قوانین  و تامین ‌منابع مالی رفع و رجوع کرد.

در این راستا‌ انتظار می رود دولت محترم و وزارت ورزش هم با ارائه لایحه پلی ارتباطی با مجلس ایجاد کرده و در میدان عمل حامی تیم‌ملی باشند.

ناگفته‌پیدا است که تغییر سرمربی خارجی تیم ملی و طرح استفاده از مربی ایرانی در جام جهانی در حیطه وظایف نمایندگان‌ محترم‌ مجلس نیست.

این یک ‌حوزه کاملا تخصصی است و باید  در فدراسیون فوتبال تعیین تکلیف شود.

البته اوضاع نامناسب فعلی در فدراسیون نباید بهانه ای برای دخالت دیگران باشد و یک تصمیم‌ نابجا باعث ایجاد بحران در تیم ملی شود.

همانطور که پیش تر گفته شد، تیم‌ملی برای حضور قوی در جام جهانی باید بهتر و‌کاملتر تدارک ببیند.

از حالا باید به فکر روزهای فیفا در شهریور بود.

برای دعوت از تیم ها و برگزاری دیدارهای تدارکاتی باید منابع مالی در اختیار فدراسیون گذاشت.

این اقدام عاجل باید از سوی دولت محترم و نمایندگان مجلس از قوه به فعل در آید تا مسئولان فدراسیون فوتبال با در اختیار داشتن منابع مالی  به فکر طراحی و برنامه ریزی باشند و تیم‌ملی را به درستی هدایت و آماده کنند.